Organizator informuje agenta, że wysłał klientowi komplet dokumentów podróży, a doradca dzwoni wówczas do turysty i proponuje mu zakup usług dodatkowych, takich jak rezerwacja parkingu przy lotnisku, wynajem samochodu czy wycieczka fakultatywna. W ten sposób agencja może zwiększyć swoje przychody.

Czytaj też: „Best-Reisen daje agentom więcej zarobić”.

Jak donoszą niemieckie media branżowe, projekt jest w fazie testów, a partnerem Best-Reisen jest touroperator Schauinsland-Reisen. Na razie do udziału w przedsięwzięciu zaproszono 16 biur agencyjnych.

– Po otrzymaniu informacji o wysyłce dokumentów nadchodzi kolejny odpowiedni moment na podjęcie rozmowy z klientem – mówi członek zarządu Best-Reisen Cornelius Meyer, odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.

Szef sprzedaży Schauinsland-Reisen Detlef Schroer podkreśla, że nie jest ważne, czyj jest klient. Najistotniejsze jest, żeby szukać innowacyjnych i partnerskich sposobów współpracy.