TUI uspokaja niemieckich agentów

Bloomberg

Prezes TUI Friedrich Joussen wielokrotnie zapowiadał, że TUI stanie się platformą cyfrową. Deklaracje wzbudziły niepokój agentów, w końcu głos w sprawie zabrali szefowie niemieckiego oddziału

Po deklaracjach prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena, że firma będzie dążyć do zwiększenia sprzedaży przez internet, w sieci agencyjnej zawrzało. Szefowie sprzedaży niemieckiego TUI Hubert Kluske i Michael Knapp napisali do agentów list, w którym wyjaśniają podstawy strategii sprzedaży touroperatora.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

Wypowiedzi prezesa, tłumaczą Kluske i Knapp, dotyczą całego koncernu, a nie konkretnie TUI Deutschland. Każdy rynek ma swoją specyfikę, ale niemiecki klient także zaczyna się zmieniać. Pojawiają się nowi gracze, którzy dzięki swoim modelom biznesowym osiągają olbrzymie wzrosty. Na wyzwania z tym związane musi przygotować się cała branża, nie tylko klasyczni touroperatorzy, ale też sieć agencyjna.

W Niemczech TUI nadal stawia na stacjonarne biura sprzedaży, które obsługują wielu klientów. Rozbudowuje sieć salonów własnych i franczyzowych, opracował nawet nową formułę dla tych biur.

Jednocześnie, podążając za klientami, rozwija stronę TUI.com. To właśnie stamtąd pochodzą informacje o potrzebach turystów, na podstawie których powstają oferty wakacyjne. Ta strategia będzie kontynuowana, ale na bazie współpracy ze wszystkimi partnerami sprzedażowymi.

Plan działania został już wstępnie opracowany, w tym roku projekt nabierze bardziej konkretnych kształtów. TUI chce pracować z agentami, ale oczekuje, że oni też będą mieli odwagę zmierzyć się ze zmianami, które zachodzą na rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

UFO zapowiada strajk w Germanwings

Związek zawodowy personelu pokładowego UFO wezwał swoich członków z tanich linii lotniczych Lufthansy, Germanwings, ...

Na Wielkanoc Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania

Użytkownicy wyszukiwarki lotów Skyscanner, którzy planowali podróż na święta wielkanocne, najczęściej kupowali bilety do ...

PPL: Stop fałszywym alarmom

Dziś rusza kampania edukacyjna Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, która ma uwrażliwić odbiorców na problem ...

ITB: Hiszpania najpopularniejszym celem podróży

O 6,5 procent wzrosła w zeszłym roku liczba podróży zagranicznych. Ich łączna liczba przekroczyła ...

Lufthansa przejmie linie lotnicze Thomasa Cooka?

Thomas Cook ogłosił, że rozpatruje możliwość sprzedania swoich linii lotniczych. Zainwestowaniem w nie zainteresowana ...

Skrzydła Sukcesu i tort na 30-lecie Itaki

Jestem dumny, że możemy z Itaką współpracować i jestem pewny, że będziemy to biuro ...