Reklama

Andryszak: Po słabym styczniu sprzedaż ruszyła

W niemieckim TUI rezerwacje na lato 2019 roku są na zeszłorocznym, rekordowym poziomie – twierdzi prezes TUI Deutschland Marek Andryszak

Publikacja: 05.03.2019 07:04

Andryszak: Po słabym styczniu sprzedaż ruszyła

Foto: Filip Frydrykiewicz

Styczeń był dla niemieckich touroperatorów dość trudny, choć zazwyczaj jest to jeden z najlepszych miesięcy w okresie przedsprzedaży. Według różnych analiz, między innymi GfK (firma zajmująca się badaniem opinii publicznej), spadek obrotów wyniósł 10 procent rok do roku.

Zdaniem prezesa TUI Deutschland Marka Andryszaka, cytowanego przez portal Fvw, sytuacja ma się poprawiać. Jak mówi prezes, biuro podróży notuje sprzedaż na zeszłorocznym, rekordowym, poziomie.

Wedle rankingu touroperatorów, przygotowywanego przez magazyn „Fvw”, w zeszłym roku obroty firmy wyniosły, nie licząc TUI Cruises, 5 miliardów euro i były o 7,4 procent wyższe niż rok wcześniej.

Czytaj też: „TUI: obroty w górę, zysk operacyjny w dół”.

Dyrektor operacyjny w TUI Deutschland Stefan Baumert mówi, że popyt na wakacje w Turcji wraca do poziomu z najlepszych lat. Dobrze sprzedają się również wycieczki do Egiptu, zarówno na zimę, jak i na lato.

Reklama
Reklama

Tegorocznym hitem sprzedaży u tego touroperatora ma być jednak Cypr – już dziś rezerwacji jest o 17 procent więcej niż przed rokiem. Odkąd TUIfly poszerzył siatkę połączeń, na tę wyspę pasażerowie mogą dolecieć dodatkowo z Düsseldorfu i Frankfurtu.

Spośród kierunków dalekich klienci najczęściej wybierają Stany Zjednoczone, Jamajkę, Meksyk, Malediwy i Indonezję.

TUI podkreśla, że coraz więcej turystów wybiera „zielone” hotele, czyli obiekty, w których zwraca się uwagę na środowisko i lokalne społeczności. W roku rozliczeniowym 2017/2018 wybrało je 2,2 miliona niemieckich klientów TUI, co oznacza wzrost o 18,2 procent rok do roku. – Hotele te mają średnio dwa razy więcej stałych klientów, co zwykłe, także poziom zadowolenia gości jest wyższy – podkreśla touroperator.

Z usług TUI Deutschland skorzystało w zeszłym roku 6,5 miliona klientów.

Styczeń był dla niemieckich touroperatorów dość trudny, choć zazwyczaj jest to jeden z najlepszych miesięcy w okresie przedsprzedaży. Według różnych analiz, między innymi GfK (firma zajmująca się badaniem opinii publicznej), spadek obrotów wyniósł 10 procent rok do roku.

Zdaniem prezesa TUI Deutschland Marka Andryszaka, cytowanego przez portal Fvw, sytuacja ma się poprawiać. Jak mówi prezes, biuro podróży notuje sprzedaż na zeszłorocznym, rekordowym, poziomie.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biura Podróży
Przedsiębiorcy turystyczni z ulgą o zapowiedzi premiera w sprawie wycieczek szkolnych
Biura Podróży
Itaka podpisała z Enter Airem umowę na kolejny rok. Wzrost o jedną trzecią
Biura Podróży
Itaka dodaje nowości i unowocześnia ofertę. Cel – dwa miliony klientów w 2026 roku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biura Podróży
Ceny paliwa w dół, ceny wakacji w górę. Co będzie, kiedy przyjdzie last minute?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama