Mouzenidis: Cypr na śniadanie

Materiały promocyjne

Mouzenidis Travel poszerza ofertę o wyjazdy na Cypr. Wyspa w ostatnich latach wyraźnie zyskuje w Polsce popularność. W tym roku ma ją odwiedzić ponad 100 tysięcy polskich turystów

Mouzenidis Travel, touroperator należący do greckiego holdingu Mouzenidis Group, zaczynał w Polsce od sprzedawania wyjazdów do Grecji. I choć nadal ten kierunek jest podstawową częścią jego programu, to w ofercie pojawiają się także inne kraje. Jednym z nich jest Cypr.

Właśnie ten kierunek touroperator promował podczas dzisiejszego śniadania w warszawskiej restauracji U Szwejka dla współpracujących z nim agentów turystycznych. – Pierwsze pakiety weszły do systemów rezerwacyjnych w listopadzie 2018 roku. To dobre uzupełnienie naszej podstawowej oferty, szczególnie, że na wyspę można latać przez cały rok – mówi dyrektor marketingu w Mouzenidis Travel Poland Beniamin Vafidis.

Jak relacjonuje, cypryjskie wyjazdy powstają w ramach dynamicznego pakietowania na bazie lotów regularnych i tanich linii lotniczych z Warszawy, Katowic i Krakowa. Grupa Mouzenidisa ma na Cyprze własną firmę, która kontraktuje dla niej hotele i obsługuje klientów przysyłanych przez holding z wielu krajów. Ma własną flotę samochodów, busów i autokarów, planuje także wprowadzenie na tamtejszy rynek sieci własnych hoteli Bomo.

Na razie biuro kwateruje gości w 70 różnych obiektach, z których połowa jest oparta o umowy gwarancyjne. W katalogach polskiego Mouzenidisa znajduje się ich 38.

Dyrektor Turystyki Cypru – tak nazywa się instytucja promująca Cypr jako kierunek turystyczny po likwidacji Cypryjskiej Organizacji Turystycznej – Marzena Olejnik-Henszel podkreślała, że baza hotelowa w kraju jest bardzo dobrej jakości. – Mniej więcej 10 lat temu hotelarze rozpoczęli gruntowne remonty swoich obiektów, dziś wszystkie są już odnowione – zapewniała. Część obiektów precyzyjnie określiła profil swojej działalności, klienci mogą wybierać spośród hoteli dla rodzin z dziećmi, tylko dla dorosłych, oferujących pobyty typu spa&wellness, czy posiadających rozbudowaną ofertę zajęć sportowych. Olejnik-Henszel zachęcała jednak do wyjścia poza obiekty i zwiedzania muzeów, kościołów, stanowisk archeologicznych i odkrywania dzikiej przyrody w górach Trodos.

Polska od lat notuje co roku wzrost przyjazdów turystów z Polski – od 10 do 30 procent. W zeszłym roku na Cypr wyjechało około 95 tysięcy Polaków, w tym ma ich być już ponad 100 tysięcy. Według statystyk około 60 tysięcy osób wyjeżdża czarterami z biurami podróży, pozostali częściowo jeżdżą z touroperatorami, którzy tworzą wycieczki dynamicznie pakietowane lub całkowicie prywatnie. Zdaniem dyrektor Olejnik-Henszel do wzrostu popularności kierunku przyczyniło się uruchomienie połączeń przez tanie linie lotnicze, dobrą wiadomością jest, że Wizz Air zamierza utrzymać loty także w sezonie zimowym 2019-2020.

Beniamin Vafidis nie określa liczby turystów, które biuro planuje wysłać w tym roku na cypryjskie wakacje. Ponieważ wyjazdy są pakietowane dynamicznie, Mouzenidis nie ryzykuje, że zostaną mu niesprzedane miejsca wykupione z góry w samolotach. Jeśli kierunek przyjmie się, biuro rozważy zakup bloków miejsc w czarterach. Na razie te ostatnie stanowią trzon oferty greckiej.

W tym roku firma chce wysłać na wakacje 18 tysięcy klientów, 70 procent z nich poleci w ramach wycieczek czarterowych. Przypomnijmy, w zeszłym roku z usług Mouzenidisa skorzystało 12 tysięcy osób (rok wcześniej 6 tysięcy). Przychody z tytułu samych imprez turystycznych wyniosły 27,6 miliona złotych. Ale to nie wszystko, bo jak szacuje Vafidis, do tego należy doliczyć około 20 procent z tytułu organizowania wyjazdów firmowych, ślubów i sprzedaży biletów należącej do Grupy Mouzenidisa linii lotniczej Ellinair. W tej ostatniej przeloty zamawiają zarówno inni touroperatorzy jak i klienci indywidualni – firma udostępnia miejsca w popularnych GDS-ach i w systemie MerlinX.

Vafidis zapewnia, że jego firma wypracowała w zeszłym roku zysk netto, nie chce jednak zdradzić jego wysokości. Byłby to pierwszy dodatni wynik spółki, odkąd rozpoczęła działalność w Polsce, czyli od 2016 roku.

Vafidis pytany, dlaczego Mouzenidis wprowadza w Polsce do oferty kolejne kierunki, odpowiada, że pozostając przy samej Grecji, biuro nie byłoby zbyt atrakcyjnym partnerem dla agentów. W programie ma jeszcze od tego roku Bułgarię i Gruzję. Cypr zamierza prezentować nie tylko w ramach śniadań dla sieci agencyjnej – do tej pory odbyły się dwa, w Krakowie i Warszawie, a podobne są w planach w Białymstoku i w Łodzi – ale też podczas webinariów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DER Touristik inwestuje w hotele Aldiana

Niemiecki koncern kupił 50 procent udziałów w sieci hoteli klubowych Aldiana. DER Touristik podpisał ...

Tańszy LOT do Domu. Dzięki unijnym dopłatom

Polska jako kolejny unijny kraj dołączyła do mechanizmu obrony ludności i będzie mogła skorzystać ...

B2B Wallet Amadeusa doceniony za innowację

Amadeus został nagrodzony złotym medalem w kategorii „Najlepsza innowacja B2B” za rozwiązanie płatności elektronicznych ...

W Grecji turyści sami zapłacą podatek noclegowy

Nowy podatek noclegowy, który obowiązuje w Grecji od 1 stycznia tego roku, będzie pobierany ...

Polacy opuszczają grupę C, znów będą mogli latać na Cypr

Na początku przyszłego roku Cypr zniesie zakaz podróżowania lub poluzuje ograniczenia wobec między innymi ...

Emilewicz: Liczymy na szybkie przyjęcie drugiej tarczy dla turystyki

Senatorowie zgłosili kolejne poprawki do ustawy w sprawie kolejnej tarczy dla turystyki i ponownie skierowali projekt ...