Technologia zwiększy zyski agentów

Bloomberg

Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych DTPS ma pomysł na poprawę zarobków swoich członków. Chce wykorzystać systemy informatyczne, które przyspieszą proces rezerwacji

DER Touristik Partner-Service (DTPS) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia agencyjne i sieci franczyzowe Karstadt Reisebüros, ADAC Reisebüros, DTPU, Protours, TourContact, Deutscher Reisering i AER. Łącznie należy do niej 2,1 tysiąca agentów.

Jak donoszą niemieckie media branżowe, w czasie ostatniego kongresu DTPS, który odbył się w Wiesbaden, członkowie stowarzyszenia rozmawiali o sposobach pomnożenia zysków i zmniejszenia nakładów pracy. – Mimo wysokich jednocyfrowych wzrostów sprzedaży w zeszłym roku, zyski w biurach nie zwiększyły się – mówił prezes DTPS Michael Dohmen. – DTPS postawiło sobie w tym roku za cel odciążenie agentów, aby mogli oni mocniej skupić się na zwiększaniu swoich obrotów – dodał.

Narzędziem, które to umożliwi, ma być system informatyczny Urlaubsidee Plus. Dzięki wprowadzeniu nowych funkcji doradcy nie będą już musieli drukować stosu dokumentów. System przygotuje w formie cyfrowej informacje, które agent ma obowiązek przedstawić klientowi przed podpisaniem umowy, na przykład potwierdzenie rezerwacji czy uzyskanie zgody na wykorzystanie jego danych do celów marketingowych. – Biura będą mogły czterema kliknięciami przejść przez cały proces rezerwacji – zapewnił Christian Grieger, odpowiedzialny w DTPS za systemy informatyczne.

W czasie kongresu eksperci rozmawiali też o pobieraniu opłat za poradę, usługach dodatkowych i sterowaniu sprzedażą. Wspomniany system Urlaubsidee Plus automatycznie wysyła e-maile do klientów przed, w czasie i po podróży z propozycjami kupienia kolejnych produktów. Inne funkcje pokazują miesięczne zestawienia z wysokością prowizji i progi sprzedażowe u poszczególnych touroperatorów, do których agent może dojść.

Odnosząc się do pobierania opłat za poradę, Dohmen stwierdził, że ta praktyka nie przyjmie się na rynku, szansą na dodatkowy zarobek jest natomiast doliczanie opłaty serwisowej do ofert dodatkowych. Mowa o takich usługach jak odprawa pasażerska, rezerwacja miejsc w samolocie czy wypełnianie kwestionariusza przed rozpoczęciem rejsu wycieczkowego.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Większość ofiar zamachu na dyskotekę w Stambule to obcokrajowcy

Spośród zidentyfikowanych dotąd 35 ofiar zamachu na klub nocny w Stambule 11 to osoby ...

Betlej: Sezon letni z poślizgiem lub wcale

Możliwe, że nawet kiedy koronawirus ustąpi, nie ustąpią przeszkody w podróżowaniu po Europie. To ...

Branża turystyczna: KRD straszy naszych klientów

Raport Krajowego Rejestru Długów przedstawia fałszywy obraz turystyki wyjazdowej. Ten sektor gospodarki ma się ...

Jerozolima – mniej turystów na Boże Narodzenie

Mniej zagranicznych turystów przyjedzie w tym roku na święta Bożego Narodzenia do Jerozolimy i ...

Wielka Brytania promuje się przez Airbnb

Narodowa Agencja ds. Turystyki VisitBritain/VisitEngland współpracuje z Airbnb przy promocji rodzimych atrakcji turystycznych. Kontrakt ...

Touroperatorzy i agenci turystyczni proszą premiera o spotkanie

Prosimy o spotkanie dla omówienia roli i pomocy państwa dla sektora turystycznego. Chcemy wypracować ...