Technologia zwiększy zyski agentów

Bloomberg

Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych DTPS ma pomysł na poprawę zarobków swoich członków. Chce wykorzystać systemy informatyczne, które przyspieszą proces rezerwacji

DER Touristik Partner-Service (DTPS) to organizacja zrzeszająca stowarzyszenia agencyjne i sieci franczyzowe Karstadt Reisebüros, ADAC Reisebüros, DTPU, Protours, TourContact, Deutscher Reisering i AER. Łącznie należy do niej 2,1 tysiąca agentów.

Jak donoszą niemieckie media branżowe, w czasie ostatniego kongresu DTPS, który odbył się w Wiesbaden, członkowie stowarzyszenia rozmawiali o sposobach pomnożenia zysków i zmniejszenia nakładów pracy. – Mimo wysokich jednocyfrowych wzrostów sprzedaży w zeszłym roku, zyski w biurach nie zwiększyły się – mówił prezes DTPS Michael Dohmen. – DTPS postawiło sobie w tym roku za cel odciążenie agentów, aby mogli oni mocniej skupić się na zwiększaniu swoich obrotów – dodał.

Narzędziem, które to umożliwi, ma być system informatyczny Urlaubsidee Plus. Dzięki wprowadzeniu nowych funkcji doradcy nie będą już musieli drukować stosu dokumentów. System przygotuje w formie cyfrowej informacje, które agent ma obowiązek przedstawić klientowi przed podpisaniem umowy, na przykład potwierdzenie rezerwacji czy uzyskanie zgody na wykorzystanie jego danych do celów marketingowych. – Biura będą mogły czterema kliknięciami przejść przez cały proces rezerwacji – zapewnił Christian Grieger, odpowiedzialny w DTPS za systemy informatyczne.

W czasie kongresu eksperci rozmawiali też o pobieraniu opłat za poradę, usługach dodatkowych i sterowaniu sprzedażą. Wspomniany system Urlaubsidee Plus automatycznie wysyła e-maile do klientów przed, w czasie i po podróży z propozycjami kupienia kolejnych produktów. Inne funkcje pokazują miesięczne zestawienia z wysokością prowizji i progi sprzedażowe u poszczególnych touroperatorów, do których agent może dojść.

Odnosząc się do pobierania opłat za poradę, Dohmen stwierdził, że ta praktyka nie przyjmie się na rynku, szansą na dodatkowy zarobek jest natomiast doliczanie opłaty serwisowej do ofert dodatkowych. Mowa o takich usługach jak odprawa pasażerska, rezerwacja miejsc w samolocie czy wypełnianie kwestionariusza przed rozpoczęciem rejsu wycieczkowego.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Angela Merkel: Jeśli nie musicie, nie podróżujcie

Kanclerz Angela Merkel wezwała Niemców w sobotę do ograniczenia kontaktów społecznych i ograniczenia podróży ...

Brytyjska branża lotnicza boi się kwarantanny

Brytyjska branża lotnicza apeluje do rządu w Londynie o alternatywne rozwiązanie dla planu objęcia ...

Zima w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Porywisty wiatr, opady deszczu i trzymetrowe fale – tak wygląda zima, która odwiedziła Zjednoczone ...

MSZ przygotowuje ewakuację Polaków z Wuhan

Polska i innej kraje Europy Zachodniej negocjują z chińskimi władzami warunki ewakuacji swoich obywateli ...

Po implanty do Kima? Korea Północna stawia na turystykę medyczną

Korea Północna zamierza zacząć specjalizować się od 2020 roku w turystyce medycznej.Będzie oferować cudzoziemcom ...

Finnair za rok dołoży więcej połączeń z Warszawą

Finnair doda dwa kolejne cotygodniowe połączenia między Helsinkami i Warszawą na lato 2019 roku. ...