Biura turystyczne wydają miliony na reklamę

Trivago

W 2018 roku największe internetowe agencje turystyczne w Niemczech wydały na reklamę 335 milionów euro. Dla porównania – duzi touroperatorzy przeznaczyli na ten cel 87 milionów euro

Największe biura turystyczne w Niemczech, zarówno touroperatorzy, jak i agenci, wydają dziesiątki milionów euro na reklamę. Jak podaje portal Touristik Aktuell, powołując się na dane instytutu badawczego GfK, większość budżetów przeznaczają na obecność w Google’u.

W zeszłym roku najwięksi gracze internetowi przeznaczyli na promocję w sumie 335 milionów euro. Trivago wydał 87 milionów, Booking 35 milionów, Ab-in-den-Urlaub 22 miliony, a HolidayCheck 21 milionów. Tymczasem duzi touroperatorzy, wśród nich TUI, Thomas Cook, DER Touristik i inni kupili miejsce reklamowe za łącznie 87 milionów euro.

Mniejsze różnice w wydatkach widać natomiast przy inwestycjach w telewizję. Portale zapłaciły za prezentację spotów 100 milionów euro, a touroperatorzy 87 milionów. Liderem w tym zestawieniu było biuro internetowe Check24, które tylko w jednym tygodniu grudnia zapłaciło za emisję filmu reklamowego 7 milionów euro.

Agenci stacjonarni i organizatorzy nie muszą inwestować tak ogromnych sum jak portale – świadomość marki i wizerunek mogą tworzyć, umieszczając plakaty w oknach wystawowych swoich biur lub poprzez inne formy reklamy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lotnisko City zamknięte przez saperów

Międzynarodowe lotnisko Londyn City zostało zamknięte po odnalezieniu w Tamizie bomby z czasów II ...

Anna Jędrocha nową przewodniczącą komisji turystyki przyjazdowej PIT

Znany krakowski przedsiębiorca turystyczny i działacz społeczny Anna Jędrocha została przewodniczącą komisji turystyki przyjazdowej ...

Cristescu ponownie prezesem holdingu hotelowego

Rada nadzorcza spółki Polski Holding Hotelowy zdecydowała, że jej dotychczasowy prezes Gheorghe Marian Cristescu ...

Airbnb nie zagraża hotelom?

Airbnb nie zagraża hotelom, choć jest jednym z największych turystycznych koncernów na świecie i ...

Kto przetrwa wojnę cenową

Ponad 23 tysięcy pokoi hotelowych powstaje w Polsce. Hotelarze z Warszawy i Gdańska już ...

Polityka nie przeszkadza Polakom podróżować do Izraela

Wycieczki do Izraela cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem. A tamtejszy rząd hojnie wspiera linie lotnicze, ...