Biura turystyczne wydają miliony na reklamę

Trivago

W 2018 roku największe internetowe agencje turystyczne w Niemczech wydały na reklamę 335 milionów euro. Dla porównania – duzi touroperatorzy przeznaczyli na ten cel 87 milionów euro

Największe biura turystyczne w Niemczech, zarówno touroperatorzy, jak i agenci, wydają dziesiątki milionów euro na reklamę. Jak podaje portal Touristik Aktuell, powołując się na dane instytutu badawczego GfK, większość budżetów przeznaczają na obecność w Google’u.

W zeszłym roku najwięksi gracze internetowi przeznaczyli na promocję w sumie 335 milionów euro. Trivago wydał 87 milionów, Booking 35 milionów, Ab-in-den-Urlaub 22 miliony, a HolidayCheck 21 milionów. Tymczasem duzi touroperatorzy, wśród nich TUI, Thomas Cook, DER Touristik i inni kupili miejsce reklamowe za łącznie 87 milionów euro.

Mniejsze różnice w wydatkach widać natomiast przy inwestycjach w telewizję. Portale zapłaciły za prezentację spotów 100 milionów euro, a touroperatorzy 87 milionów. Liderem w tym zestawieniu było biuro internetowe Check24, które tylko w jednym tygodniu grudnia zapłaciło za emisję filmu reklamowego 7 milionów euro.

Agenci stacjonarni i organizatorzy nie muszą inwestować tak ogromnych sum jak portale – świadomość marki i wizerunek mogą tworzyć, umieszczając plakaty w oknach wystawowych swoich biur lub poprzez inne formy reklamy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Malta znosi restrykcje. Ślązacy też mile widziani

Wyspy Maltańskie znoszą restrykcje, w tym kwarantannę, dla wszystkich podróżujących z Polski, w tym ...

Pożar w słynnym parku rozrywki w Niemczech

W największym w Niemczech parku rozrywki Europa Park wybuchł w nocy pożar. Nikt nie ...

Wild: Chcemy wygrać z największymi lotniskami

Budując Centralny Port Komunikacyjny nie chcemy konkurować z największymi lotniskami w Europie, chcemy z ...

USA: Pasażer próbował wysiąść w locie

Stewardesa amerykańskich linii lotniczych Delta rozbiła butelkę wina na głowie jednego z pasażerów, który ...

Miasta historyczne pod presją turystów

Jak pogodzić potrzeby mieszkańców z oczekiwaniami turystów w miastach, w których tych drugich przybywa ...

Ekspert: Osobisty doradca turystyczny podniesie twój status

Jeśli masz już osobistego trenera fitness, to powinieneś mieć też doradcę od wakacji – ...