Więzienie za fałszywe reklamacje

Adobe Stock

Na rok więzienia został skazany Brytyjczyk, który namawiał klientów touroperatora Jet2holidays do składania fałszywych reklamacji. Turyści mieli żądać zadośćuczynienia z powodu rzekomych zachorowań

Brian Cromby został skazany przez sąd w Liverpoolu za namawianie turystów podróżujących z Jet2holidays do składania nieuzasadnionych reklamacji. W więzieniu spędzi 12 miesięcy. Cromby przyznał się do winy po tym, jak w czasie rozprawy przedstawiono dowody na działanie przeciwko touroperatorowi. Kluczową rolę odegrał tu dziennik „Mail on Sunday”, którego dziennikarzy Cromby instruował, w jaki sposób składać fałszywe reklamacje.

Czytaj także: „TUI zapłaci odszkodowanie za zatrucie pokarmowe”.

W ostatnich latach w Wielkiej Brytanii doszło do wielu prób takich nadużyć. Branża turystyczna zorganizowała nawet kampanię informującą o tym problemie. Między 2013 a 2016 rokiem liczba reklamacji z tego tytułu wzrosła o 500 procent. Niektórzy hotelarze grozili nawet, że wycofają się ze współpracy z rynkiem brytyjskim. Jet2holidays zatrudnił prywatnych detektywów, którzy mieli łapać turystów na gorącym uczynku. Wiele spraw trafiło do sądów.

Prezes Jet2.com i Jet2holidays Steve Heapy mówi, że firma przyjęła decyzję sądu z wielkim zadowoleniem. I choć udało się doprowadzić do zmiany przepisów, dzięki czemu liczba reklamacji spadła, firma nadal dokładnie analizuje wszystkie skargi. Jak pokazuje decyzja sądu, osoby, które będą próbowały w ten sposób oszukiwać, muszą liczyć się z poważnymi konsekwencjami.

Zobacz też: „Thomas Cook wygrał z fałszywą reklamacją”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Brexit bez umowy – wszystko, co turysta musi wiedzieć

Z czym muszą liczyć się podróżujący do Wielkiej Brytanii po jej wyjściu z Unii ...

Statek vaporetto w Wenecji

Wenecja opustoszała. Branża turystyczna zaczyna się martwić

Przez lata Wenecja walczyła z nadmierną liczbą turystów. Teraz, kiedy z powodu zeszłorocznych powodzi ...

Polska wśród przebojów Booking.com

Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów z najwyżej ocenianymi obiektami noclegowymi – podaje serwis ...

Europa walczy nadal z liniami znad Zatoki

Lufthansa i Air France-KLM zwróciły się do Komisji Europejskiej o zdecydowane przeciwdziałanie nieuczciwych praktykom ...

Jaką walizkę możesz zabrać ze sobą do samolotu? Wytyczne linii lotniczych

Podróż samolotem wiąże się z koniecznością zabrania ze sobą większej ilości niezbędnych rzeczy. Wtedy ...

Kiedy przewoźnik nie może przełożyć terminu lotu

Przewoźnik nie może zmieniać terminu lotu, jeśli nadal sprzedaje na niego bilety. Po interwencji ...