Brytyjska turystyczna Grupa Malvern zbankrutowała

Malvern Group

53 tysiące klientów dotknie bankructwo brytyjskiej firmy turystycznej Malvern Group. Była to spółka matka touroperatora Super Break i portalu rezerwacyjnego LateRooms.com

Z informacji brytyjskiej organizacji branżowej ABTA, na które powołują się tamtejsze media, wynika, że w chwili ogłoszenia upadłości na wakacjach w kraju i za granicą przebywało 400 klientów biura podróży Super Break. Firma sprzedała też wyjazdy 53 tysiącom innych klientów, którzy dopiero mieli rozpocząć wakacje.

Większość imprez ma zabezpieczenie finansowe ABTA, pozostałe są chronione przez Atol (system zabezpieczeń na rynku brytyjskim). Osoby, które płaciły kartami kredytowymi mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy w ramach procedury chargeback. Rezerwacje założone przez LateRooms.com nie są natomiast zagrożone, bo portal działał na zasadach agencyjnych i nie pobierał opłat. Na jego stronie pojawiła się informacja, że klienci przed wyjazdem powinni zgłosić się bezpośrednio do kwaterodawcy.

Zobacz też: „Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: Biura podróży hamują, a niektóre upadają”.

Ostatnie roczne podsumowanie finansowe Grupy Malvern na koniec marca 2018 roku wskazywało na stratę w wysokości 2,26 miliona funtów przy przychodach rzędu 90 milionów. Firma zatrudniała 350 osób. Grupa poinformowała, że mimo że znalazła zainteresowanych jej przejęciem, nie udało się w krótkim czasie sprzedać przedsiębiorstwa lub uzyskać wsparcia banków.

Urząd Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Authority, CAA) wskazuje, że agenci, którzy przyjęli pieniądze od klientów na poczet rezerwacji w Super Breaku, ale nie przekazali ich do biura, nie powinni zwracać ich turystom do momentu otrzymania dalszych wskazówek. Przede wszystkim muszą skontaktować się z CAA, który wyda każdemu indywidualne instrukcje. W wypadku rezerwacji bez transportu lotniczego należy kontaktować się z ABTA.

Klienci przebywający na wakacjach, chronieni są przez ABTA (wyjazdy bez transportu lub z transportem innym niż lotniczy) lub Atol (odnosi się do pakietów lotniczych). Powinni móc je kontynuować.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gdańskie lotnisko piąte na świecie

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajął piąte miejsce w tegorocznym rankingu AirHelp ...

Air France-KLM: Więcej dalekich lotów na zimę

Uruchomienie sześciu nowych kierunków międzykontynentalnych w sezonie zimowym zapowiada Air France-KLM. A wiosną Air ...

PZOT: Egipt wraca na podium

Z wakacyjnych kierunków ulubionych przez Polaków najszybciej rośnie Egipt. Wyraźnie do łask turystów wraca ...

Lotniczy touroperator zawiezie turystów na Maltę

Maltański narodowy przewoźnik Air Malta powołał biuro podróży, które ma przywozić do kraju jeszcze ...

Turyści wciąż wolą hotel od mieszkania na dobę

Ministerstwo Sportu i Turystyki widzi konieczność uregulowania najmu krótkoterminowego. Witold Bańka, szef resortu, zadeklarował, ...

Amerykanie i Chińczycy mają najdroższe lotnicze marki świata

Marka American Airlines została uznana za najdroższą w branży. Rosyjski Aerofłot zyskał miano marki ...