Brytyjska turystyczna Grupa Malvern zbankrutowała

Malvern Group

53 tysiące klientów dotknie bankructwo brytyjskiej firmy turystycznej Malvern Group. Była to spółka matka touroperatora Super Break i portalu rezerwacyjnego LateRooms.com

Z informacji brytyjskiej organizacji branżowej ABTA, na które powołują się tamtejsze media, wynika, że w chwili ogłoszenia upadłości na wakacjach w kraju i za granicą przebywało 400 klientów biura podróży Super Break. Firma sprzedała też wyjazdy 53 tysiącom innych klientów, którzy dopiero mieli rozpocząć wakacje.

Większość imprez ma zabezpieczenie finansowe ABTA, pozostałe są chronione przez Atol (system zabezpieczeń na rynku brytyjskim). Osoby, które płaciły kartami kredytowymi mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy w ramach procedury chargeback. Rezerwacje założone przez LateRooms.com nie są natomiast zagrożone, bo portal działał na zasadach agencyjnych i nie pobierał opłat. Na jego stronie pojawiła się informacja, że klienci przed wyjazdem powinni zgłosić się bezpośrednio do kwaterodawcy.

Zobacz też: „Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: Biura podróży hamują, a niektóre upadają”.

Ostatnie roczne podsumowanie finansowe Grupy Malvern na koniec marca 2018 roku wskazywało na stratę w wysokości 2,26 miliona funtów przy przychodach rzędu 90 milionów. Firma zatrudniała 350 osób. Grupa poinformowała, że mimo że znalazła zainteresowanych jej przejęciem, nie udało się w krótkim czasie sprzedać przedsiębiorstwa lub uzyskać wsparcia banków.

Urząd Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Authority, CAA) wskazuje, że agenci, którzy przyjęli pieniądze od klientów na poczet rezerwacji w Super Breaku, ale nie przekazali ich do biura, nie powinni zwracać ich turystom do momentu otrzymania dalszych wskazówek. Przede wszystkim muszą skontaktować się z CAA, który wyda każdemu indywidualne instrukcje. W wypadku rezerwacji bez transportu lotniczego należy kontaktować się z ABTA.

Klienci przebywający na wakacjach, chronieni są przez ABTA (wyjazdy bez transportu lub z transportem innym niż lotniczy) lub Atol (odnosi się do pakietów lotniczych). Powinni móc je kontynuować.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Efe Türkel ofiarą ataku rasistowskiego

Znany menedżer turystyczny, Turek mieszkający w Polsce, został zaatakowany w warszawskim autobusie w drodze ...

Lufthansa zmienia barwy, bo chce być nowoczesna

Biały żuraw na granatowym tle zamiast granatowego żórawia na żółtym tle – to główna ...

Apple przyłączył Krym do Rosji

Apple zszokował właśnie opinię publiczną najnowszą aktualizacją map. Uznał bowiem oficjalnie nielegalną aneksję ukraińskiego ...

Emirates przyspieszają zwrot pieniędzy za bilety

Emirates mają do rozpatrzenia prawie pół miliona wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety. ...

Stocznie pełne statków dla turystów

Organizatorzy rejsów wycieczkowych zamówili 106 nowych statków, które mają wejść do służby w ciągu ...

Więcej pasażerów na lotniskach w Grecji

25,5 miliona pasażerów obsłużyły greckie lotniska w pierwszej połowie tego roku – podaje grecki ...