Brytyjska turystyczna Grupa Malvern zbankrutowała

Malvern Group

53 tysiące klientów dotknie bankructwo brytyjskiej firmy turystycznej Malvern Group. Była to spółka matka touroperatora Super Break i portalu rezerwacyjnego LateRooms.com

Z informacji brytyjskiej organizacji branżowej ABTA, na które powołują się tamtejsze media, wynika, że w chwili ogłoszenia upadłości na wakacjach w kraju i za granicą przebywało 400 klientów biura podróży Super Break. Firma sprzedała też wyjazdy 53 tysiącom innych klientów, którzy dopiero mieli rozpocząć wakacje.

Większość imprez ma zabezpieczenie finansowe ABTA, pozostałe są chronione przez Atol (system zabezpieczeń na rynku brytyjskim). Osoby, które płaciły kartami kredytowymi mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy w ramach procedury chargeback. Rezerwacje założone przez LateRooms.com nie są natomiast zagrożone, bo portal działał na zasadach agencyjnych i nie pobierał opłat. Na jego stronie pojawiła się informacja, że klienci przed wyjazdem powinni zgłosić się bezpośrednio do kwaterodawcy.

Zobacz też: „Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: Biura podróży hamują, a niektóre upadają”.

Ostatnie roczne podsumowanie finansowe Grupy Malvern na koniec marca 2018 roku wskazywało na stratę w wysokości 2,26 miliona funtów przy przychodach rzędu 90 milionów. Firma zatrudniała 350 osób. Grupa poinformowała, że mimo że znalazła zainteresowanych jej przejęciem, nie udało się w krótkim czasie sprzedać przedsiębiorstwa lub uzyskać wsparcia banków.

Urząd Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Authority, CAA) wskazuje, że agenci, którzy przyjęli pieniądze od klientów na poczet rezerwacji w Super Breaku, ale nie przekazali ich do biura, nie powinni zwracać ich turystom do momentu otrzymania dalszych wskazówek. Przede wszystkim muszą skontaktować się z CAA, który wyda każdemu indywidualne instrukcje. W wypadku rezerwacji bez transportu lotniczego należy kontaktować się z ABTA.

Klienci przebywający na wakacjach, chronieni są przez ABTA (wyjazdy bez transportu lub z transportem innym niż lotniczy) lub Atol (odnosi się do pakietów lotniczych). Powinni móc je kontynuować.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow – nowe perspektywy wzrostu wartości

Ostatni wzrost cen akcji biura podróży Rainbow pokazał, że inwestorzy docenili touroperatora i uwierzyli ...

Polska dopiero zaczyna latać

Prowadzimy duże inwestycje, jak nasz nowy kampus w Regułach, dokąd planujemy przenieść działalność operacyjną. ...

Gołdap czeka wielkie czyszczenie

Jesienią tego roku rozpocznie się rekultywacja jeziora Gołdap, położonego po obu stronach polsko-rosyjskiej granicy. ...

Turyści szturmują Wielką Brytanię

Na Wyspy w te wakacje napłynęła rekordowa liczba turystów. Sami Brytyjczycy z kolei mniej ...

Trzy scenariusze dla greckiej turystyki

Przez dwa do ponad pięciu lat może powracać grecka branża turystyczna do przychodów z ...

Niemieckie hotele wolą działać na własną rękę

Niemieccy hotelarze są bardziej zainteresowani pozyskiwaniem klientów bezpośrednich niż współpracą z biurami podróży – ...