Chodzi o badanie „Travel Insights 2016” przygotowane przez Stowarzyszenie Niezależnych Touroperatorów (Association of Independend Tour Operators – AITO). Wzięło w nim udział ponad 18 tysięcy klientów, którzy skorzystali z usług jednego z 40 członków organizacji.
Analiza wykazała, że 61 procent pytanych zawsze kupuje wakacje zabezpieczone gwarancją. To o 5 procent więcej niż podczas poprzedniego badania, przeprowadzonego 18 miesięcy wcześniej. 85 procent podróżnych planuje w przyszłym roku przynajmniej jeden krótki wyjazd zagraniczny, a 77 procent co najmniej jeden dłuższy (obejmujący minimum 6 noclegów). O 3 procent spadła jednak liczba klientów gotowych wydać na kolejny wyjazd więcej niż rok wcześniej. Według AITO zmiana ta wynika z obaw związanych z Brexitem, a 3-procentowy spadek to i tak mniej, niż wcześniej zakładano. W badaniu zapytano klientów także o ulubiony kierunek wakacyjny. Wśród najbardziej popularnych znalazły się Francja, Włochy i Hiszpania.
– Jako organizatorzy wycieczek specjalistycznych członkowie AITO muszą zrozumieć potrzeby swoich klientów jak najpełniej, by umożliwić im jeszcze lepsze komponowanie (programów) wakacyjnych – komentuje Kate Kenward, dyrektor biura AITO, cytowana przez portal TTG Media. – Wyniki te po raz kolejny pokazują naszym członkom, że w szybko zmieniających się czasach, potrzebują aktualnych informacji i analiz, by utrzymać swój udział w rynku – dodaje Derek Moore, prezes AITO.