Dla Eurotoursu to nie pierwsza tego typu współpraca. Touroperator odpowiada już za oferty dostępne w sieci sklepów Aldi Suisse. Według portalu tai.at zeszłoroczny obrót Eurotours wyniósł 259 milionów euro. Przed dwoma laty firma próbowała swoich sił także w Polsce. W 2014 roku podjęła współpracę z siecią supermarketów Alma (czytaj: Alma sprzeda keczup i wycieczkę), ale pomysł się nie przyjął.
Niemcy są jednak skłonni kupować wakacje także w miejscach, które z podróżami się nie kojarzą, więc projekt ma szansę na sukces. Jak przypomina serwis tai.at, strona internetowa dziennika bild.de, która notuje miesięcznie od 100 do 125 milionów wizyt, należy do najczęściej odwiedzanych witryn prasowych na świecie.
Hasło reklamowe marki Bild Reisen brzmi „Tu rezerwują Niemcy”. Wśród ofert znajdują się zarówno krótkie wypady po Niemczech, na przykład w góry Harzu, jak i wycieczki do sąsiednich krajów, choćby do Holandii, i typowe wakacje nad europejskimi morzami oraz egzotyczne wyprawy. Ceny wyjazdów zaczynają się od kilkudziesięciu euro (w rubryce „poniżej 100 euro” można znaleźć wypady dwu-, trzy- lub 4-dniowe po Niemczech i do krajów sąsiednich), aż do kilku tysięcy za wycieczki egzotyczne. W każdym tygodniu Bild Reisen będzie skupiał się na jednym rodzaju wyjazdów. Ostatnio tematem przewodnim były rejsy rzeczne i morskie, a cena wycieczek dookoła świata zaczynały się od niecałych 12,5 tysiąca euro.
Na dobry początek Bild Reisen oferuje klientom rabaty sięgające 100 euro przy ofertach kupionych za co najmniej 600 euro. Za rezerwacje poniżej tej kwoty daje bon na 40 euro. Zniżki przyznaje w formie kuponów na kolejne wakacje.