Raport, przygotowany na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX, obejmuje okres od 20 do 26 lutego*. Według tej informacji, klienci kupili aż o 99,6 procent więcej niż rok temu imprez z dojazdem własnym i 25,3 procent więcej autokarowych. Ale sprzedaż najważniejszych z punktu widzenia organizatorów wyjazdów lotniczych była większa tylko o 9,5 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
Udział wszystkich form sprzedanych wycieczek ułożył się w zeszłym tygodniu w ten sposób, że 74,9 procent stanowiły wyjazdy samolotowe, 17,9 procent z dojazdem własnym, a 6,8 procent autokarowe.
Skumulowany wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego sezonu wynosi po ostatnim pełnym tygodniu lutego 27 procent, a sam wzrost imprez samolotowych – 23,56 procent.