Reklama
Rozwiń
Reklama

Młodzi turyści amerykańscy chętnie idą do agenta turystycznego

Z usług agentów turystycznych najchętniej korzystają przedstawiciele pokolenia Millenium. Dostrzegają, że dzięki doradcom mogą zaoszczędzić na kosztach wyjazdu

Publikacja: 12.05.2017 11:18

Młodzi turyści amerykańscy chętnie idą do agenta turystycznego

Foto: Bloomberg

Amerykańskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (American Society of Travel Agents, ASTA) przeprowadziło we współpracy z firmą analityczną PSB badanie dotyczące podróży Amerykanów (How America Travels National Study). – Generalnie wzrost w korzystaniu z usług agentów turystycznych ustabilizował się – mówi prezes ASTA Zane Kerby.

Uwagę badaczy zwróciło, że z usług wakacyjnych doradców korzystają najchętniej milenialsi (osoby urodzone w latach 80-tych i 90-tych XX wieku), szczególnie, jeśli chcą wybrać się na rejs wycieczkowy. Z raportu wynika, że 47 procent przedstawicieli pokolenia Millenium spędzało wakacje w ten sposób, a 90 procent spośród nich deklaruje, że chętnie ponownie wybierze się na urlop na morzu. – Jeśli uważacie, że rejsy są tylko dla ludzi starszych, to się mylicie – komentuje Kerby.

Badanie pokazało ponadto, że 85 procent ludzi, którzy skorzystali z porady agenta turystycznego, było z tej usługi zadowolonych. Najchętniej o pomoc do profesjonalistów zwracali się milenialsi – 43 procent z nich stwierdziło, że są „bardzo usatysfakcjonowani”. Dla porównania – wśród przedstawicieli pokolenia X (urodzeni do roku 1980) odsetek ten wyniósł 38 procent, a w pokoleniu baby boomers (lata 1946-1964) 36 procent.

Z badań pogłębionych wynika, że turyści lubią planować wycieczki. To ważna informacja dla agentów, którzy powinni włączać klientów w ten proces.

Prawie połowa amerykańskich turystów uważa, że sami mogą znaleźć najlepszą cenę wakacji. W odniesieniu do rezerwacji hoteli przekonanie to wyraża 47 procent pytanych, a w wypadku biletów samolotowych odsetek ten spada do 44 procent. Agenci najbardziej mogą pomóc ludziom poszukującym rejsów wycieczkowych i imprez pakietowych – w pierwszym wypadku zaledwie 24 procent badanych sądzi, że samodzielnie znajdzie najkorzystniejszą ofertę, a w drugim pozytywnej odpowiedzi udzieliło 26 procent pytanych.

Reklama
Reklama

Największą zaletą korzystania z agentów jest, według amerykańskich turystów, oszczędność czasu i pieniędzy. Średnio usługi rezerwowane przez profesjonalnych sprzedawców były o 300 dolarów tańsze na osobę niż te kupowane samodzielnie.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1522 Amerykanów w wieku od 25 do 70 lat między 9 a 14 kwietnia 2017 roku, a także w serii sześciu grup fokusowych, reprezentujących różne segmenty podróżnych. Granica błędu wynosi +/- 2,51 procent.

Amerykańskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (American Society of Travel Agents, ASTA) przeprowadziło we współpracy z firmą analityczną PSB badanie dotyczące podróży Amerykanów (How America Travels National Study). – Generalnie wzrost w korzystaniu z usług agentów turystycznych ustabilizował się – mówi prezes ASTA Zane Kerby.

Uwagę badaczy zwróciło, że z usług wakacyjnych doradców korzystają najchętniej milenialsi (osoby urodzone w latach 80-tych i 90-tych XX wieku), szczególnie, jeśli chcą wybrać się na rejs wycieczkowy. Z raportu wynika, że 47 procent przedstawicieli pokolenia Millenium spędzało wakacje w ten sposób, a 90 procent spośród nich deklaruje, że chętnie ponownie wybierze się na urlop na morzu. – Jeśli uważacie, że rejsy są tylko dla ludzi starszych, to się mylicie – komentuje Kerby.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biura Podróży
Nowe korzyści i nowe obowiązki biur podróży – Sejm zmienił ustawę o imprezach turystycznych
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama