Tak podczas spotkania z agentami turystycznymi reklamował wczoraj swoją firmę Piotr Chojnowski, dyrektor wchodzącego do Polski szwajcarskiego biura podróży Tourasia. Prezentacja w warszawskim Muzeum Azji i Pacyfiku była pierwszą z serii, jakie zamierza przeprowadzić ta nowa na polskim rynku firma. W najbliższych dniach czteroosobowy zespół touroperatora odwiedzi jeszcze Wrocław, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań i Gdańsk.
Chojnowski przedstawił Tourasię jako największą w Szwajcarii, a może nawet w Europie, firmę turystyczną wysyłającą turystów do krajów azjatyckich. Przez 25 lat działania tego organizatora było to 200 tysięcy ludzi. Oferuje on wyjazdy do 22 krajów dalekiej Azji, a w czterech z nich – Wietnam, Filipiny, Birma (Mijanma), Tajlandia – założył własne biura. Oprócz szwajcarskiej spółki Tourasia ma jeszcze niemiecką, działającą jako Tischler. W Polsce uzyskał status organizatora turystyki z gwarancją ERV w wysokości 405 tysięcy złotych. Zapisał się już do Polskiego Związku Organizatorów Turystyki i liczy na wpisanie na listę członków Polskiej Izby Turystyki.
Cenowo „wypadamy nieźle”
W czerwcu zamierza wydać katalog i umieścić swoje oferty w systemie rezerwacyjnym MerlinX, a sezon rozpocząć w listopadzie tego roku. W pierwszym roku działalności widzi możliwość wysłania tysiąca klientów, a w następnych latach – trzech i pięciu tysięcy. Szwajcarska spółka obsługuje rocznie około 25 tysięcy turystów.
– Dlaczego Tourasia? – pytał Chojnowski. I odpowiadał: – Bo jesteśmy specjalistą od Azji. Mamy jedną z najszerszych, jeśli nie najszerszą, w Europie ofertę wyjazdów na ten kontynent. Tworzą ją ludzie z pasją. Mamy najlepsze kontrakty w hotelach, elastyczne terminy wyjazdów, podróże szyte na miarę, usługi „travel concierge”, komfortowe przejazdy, oferujemy wycieczki prywatne lub dla małych grup – wymieniał. A jeśli chodzi o ceny, to „wypadamy nieźle” w porównaniu z Bookingiem czy popularnym biurem podróży Rainbow.
Na polskim rynku początkowo Tourasia będzie oferowała dziewięć kierunków: Mjanmę (Birmę), Laos, Kambodżę, Wietnam, Tajlandię, Singapur, Indonezję, Filipiny i Sri Lankę. Wszystkie pokrótce przybliżył agentom podczas prezentacji Grzegorz Berliński.