Najnowszy raport przyniósł informację, że w ostatnim tygodniu sprzedaż wyjazdów w biurach podróży, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, wzrosła o 33,9 procent. To sporo, jednak jak się przyjrzeć bliżej wynikom podawanym przez PZOT, okaże się, że wzrost sprzedaży najważniejszych z punktu widzenia touroperatorów wycieczek lotniczych, wyniósł jedynie 21,8 procent. Imponujący wzrost zanotowały natomiast biura podróży, które sprzedają same noclegi (tzw. dojazd własny), tej kategorii usług w zeszłym tygodniu sprzedały one o 227,3 procent więcej niż przed rokiem. Wzrost wyjazdów autokarowych wyniósł natomiast 16,1 procent.
Udział poszczególnych rodzajów imprez w omawianym tygodniu był następujący: 79,2 procent imprezy lotnicze, 15,2 procent autokarowe, a 5,1 procent – z dojazdem własnym (udziały nie sumują się do 100 procent, zapewne chodzi o to, ze część imprez trudno jednoznacznie zakwalifikować).
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
Skumulowany wzrost sprzedaży ofert organizatorów na ten sezon (od listopada 2016 roku) wyniósł po tym tygodniu – według PZOT – 29,8 procent.