– TRVL zmienia ludzi w agentów turystycznych w ten sam sposób, w jaki Airbnb zamienia ich w hotelarzy – tłumaczy firma. Zasada działania serwisu jest prosta. Internauta wyszukuje oferty na TRVL i dokonuje rezerwacji. Za każdą transakcję, wykonaną dla współtowarzyszy podróży lub innych osób, które zlecą mu zakup noclegu, otrzyma do 10 procent prowizji.
Zarabiać można też na zamieszczaniu na swoim profilu rekomendacji miejsc, które warto odwiedzić. Jeśli ktoś skorzysta z takiego polecenia, właściciel profilu dostanie dodatkowe pieniądze. Opłaca się też założyć własną stronę internetową i stać się właścicielem internetowego biura agencyjnego zarządzanego przez TRVL.
Partnerami serwisu są Booking.com, Hotels.com i TripAdvisor, które dostarczają treści do portalu. W przyszłości firma zamierza nawiązywać współpracę także z innymi serwisami. TRVL został założony przez Jochema Wijnandsa, fotografa turystycznego, który robił zdjęcia między innymi dla „National Geographic”. W 2014 roku Wijnands sprzedał Apple’owi portal informacyjny PRSS, który został przekształcony w Apple News.