W maju wyjechało z biurami podróży o 18,6 procent więcej klientów niż przed rokiem. Sprawił to długi weekend majowy.
Ile osób wyjechało z biurami podróży – porównanie roku 2017 i 2016
Do tego sukcesu niewiele przyczynił się natomiast ostatni tydzień, w którym trzy dni (poniedziałek – środa) należały do maja, a cztery już do czerwca, bo w tym czasie rok do roku wzrost sprzedaży wyjazdów z biurami podróży był niewielki, 11,2 procent – donosi Polski Związek Organizatorów Turystyki w najnowszym raporcie*.
Jak dalej czytamy w tym dokumencie, w 22. tygodniu tego roku sprzedaż wycieczek lotniczych, najistotniejszych z punktu widzenia touroperatorów, była wręcz niższa niż przed rokiem o tej porze o 1,1 procent. Słabszy wynik miała też sprzedaż podróży autokarowych – minus 12,2 procent. Pozytywny wynik udało się uzyskać jedynie dzięki dużemu wzrostowi zainteresowania klientów samymi noclegami (dojazd własny), których organizatorzy sprzedali o 327,1 procent więcej niż przed rokiem.