Po trzytygodniowej przerwie Polski Związek Organizatorów Turystyki udostępnił swoim członkom kolejny raport ze sprzedaży wyjazdów w biurach podróży, korzystających z systemu rezerwacyjnego MerlinX*. Jak wynika z przedstawionych danych, w ostatnim tygodniu sprzedaż była wyższa od zeszłorocznej, z tego samego okresu, o 2,8 procent. Tydzień wcześniej ten wskaźnik wyniósł 12,9 procent, a jeszcze wcześniej – minus 0,7 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Raport po przerwie zawiera nieco inny zestaw danych, niż raporty wcześniejsze. Niestety, ze szkodą dla odbiorców. Z raportu zniknęła bowiem informacja, o podziale sprzedanych wycieczek według środków transportu (samolot, autobus, dojazd własny) – zarówno jeśli chodzi o udział w ogólnej sprzedaży, jak i dynamika sprzedaży w odniesieniu do poprzedniego roku. Została tylko informacja o dynamice sprzedaży ogółem.
Pojawiły się natomiast dwie nowe grafiki. Jedna obrazuje procentowy podział rodzaju wyżywienia, jakie klienci biur podróży zakupili w ostatnim tygodniu razem z ofertą z podziałem na sześć najpopularniejszych krajów: Włochy, Turcja, Hiszpania, Grecja, Egipt i Bułgaria (w tej kolejności). Dane te (94 procent all inclusive w wypadku imprez w Egipcie, a tylko 53,3 procent we Włoszech) nie wnoszą jednak wiele do powszechnej wiedzy o strukturze hoteli i ich usług w tych krajach.