Po ostatnich trzech tygodniach spadków dynamiki wzrostu poniżej zeszłorocznego poziomu pierwszy pełny tydzień września przyniósł ponownie wzrost sprzedaży w biurach podróży. Wyniósł on 11,8 procent. Taką informację przynosi najnowszy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki oparty na informacjach z systemu rezerwacyjnego MerlinX*. Okazuje się, że wzrost ten biura podróży zawdzięczają sprzedaży wyjazdów samolotowych. Pozostałe dwa rodzaje imprez – autokarowe i z dojazdem własnym – były w odwrocie, co zresztą o tej porze roku nie powinno dziwić. Koniec sezonu jest już bliski, miejsca na wyjazdach autokarowych już wyprzedane, a oferty w biurach podróży mocno przecenione, nie skłaniają do szukania samych noclegów, bez przejazdu.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

I tak imprez autokarowych w tygodniu od 4 do 10 września sprzedano o 17,8 procent mniej niż przed rokiem, a z dojazdem własnym o 20,6 procent mniej.
Jak pokazuje raport, zmienia się też geografia wyjazdów. Na liście najpopularniejszych wśród turystów krajów znalazły się wprawdzie na czele Grecja, Hiszpania i Turcja, te same co tydzień temu, ale poza pierwszą czwórkę wypadła Bułgaria. Zastąpił ją na tym miejscu Egipt. W drugiej piątce z kolei na dziewiąte miejsce wycofała się Albania. Przed nią znalazły się Włochy, Portugalia i Cypr, a za nią Chorwacja.