Jak dotąd Facebook nie zaistniał na poważnie w biznesie turystycznym, choć w przeszłości podejmował już próby zmierzające w tym kierunku – informuje branżowy portal Skift. W lipcu tego roku, bez rozgłosu, zatrudnił Nikhilesha Ponde’a, który w latach 2012-2016 zawodowo związany był z Expedią, pełniąc funkcje menedżerskie w należących do niej agencjach internetowych Hotels.com, Expedia.com i Hotwire. Ponde jest w Facebooku szefem działu rozwoju strategii turystycznej.

Nowy dyrektor chwali się na biznesowych portalach społecznościowych, że poprzednio do jego obowiązków należało zarządzanie zespołami zajmującymi się działaniami marketingowymi, które przełożyły się na miliardy dolarów przychodów z rezerwacji online.

Facebook już teraz ma różne rozwiązania reklamowe dla szeroko rozumianej branży turystycznej – od hoteli, przez kierunki, aż po linie lotnicze – które pozwalają dotrzeć do klientów i wpłynąć na ich decyzje zakupowe. W marcu tego roku szefowa działu podróży w Facebooku, Christine Warner, potwierdziła w rozmowie ze Skiftem, że firma jest zainteresowana rozwojem oferty dla turystyki, ale przede wszystkim w wersji na urządzenia mobilne. Według niej, na świecie jest ich obecnie więcej niż ludzi.

Mianowanie dyrektora do spraw strategii dla turystyki, który będzie współpracował z dyrektor Warner, oznacza, że ten segment ma dla firmy coraz większe znaczenie.