Jak przypomina Sabre, chatboty to programy komputerowe, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy z człowiekiem w taki sposób, aby przypominała naturalną konwersację. Mogą one zostać podłączone bezpośrednio do komunikatorów, takich jak Facebook Messenger, WhatsApp lub Skype. Chatboty mogą reagować na proste prośby i udzielać odpowiedzi na wszelkie znajdujące się w ich bazie pytania. Potrafią dopilnować rezerwacji, zmiany terminu czy odwołania lotu. Mogą podać szczegółowe informacje o rezerwacji, informować o opóźnieniach, przypominać o wymeldowaniu z hotelu, a także sugerować atrakcje w miejscu pobytu.

Zdaniem Sabre’a rozwiązania tego typu w branży turystycznej stają się pomocne zarówno dla klientów, jak i właścicieli biur podróży czy hoteli. Są dostępne 24 godziny na dobę i udzielają natychmiastowych, bezbłędnych odpowiedzi. Mogą więc skutecznie zastąpić pracownika w codziennych, powtarzalnych czynnościach, obniżając tym samym koszty przedsiębiorstw.

Rozwiązanie tworzone przez Sabre’a wykorzystuje platformę Microsoft Bot Framework i możliwości Microsoft Cognitive Services. Dzięki niej boty będą widzieć, słyszeć, interpretować i wchodzić w interakcje, w sposób bardziej ludzki. Jedną z wykorzystywanych usług jest LUIS (Language Understanding Intelligent Service), która pozwala na kontekstowe rozumienie języka. Chatbot jest w stanie poprawnie interpretować nie tylko polecenia we wcześniej zdefiniowanej formie, lecz również różne nowe ich odmiany.

Pierwszymi partnerami Sabre we wspólnym rozwijaniu projektu są biura turystyczne Travel Solutions International z siedzibą w Dallas i Travelocity International z siedzibą w San Francisco. Ich klienci będą mieli możliwość skorzystania z usług chatbota za pośrednictwem komunikatora Facebook Messenger.

W trakcie testu Sabre i współpracujące podmioty ocenią preferencje podróżujących, to jak często i kiedy angażują się oni w interakcje z chatbotem, a także kiedy niezbędny jest kontakt z pracownikiem. Dział Sabre Hospitality Solutions rozwija także chatbota, który umożliwia podróżnym łatwiejsze robienie zakupów, dokonywanie rezerwacji i kontakt z pracownikami hotelu za pośrednictwem platform takich jak Facebook Messenger, WhatsApp, Twitter, SMS, a także asystentów głosowych Amazon Alexa, Cortana i Google Home.