Temat podróży turystów z ograniczoną mobilnością jest coraz częściej podejmowany przez touroperatorów z całego świata. Biuro podróży Itaka sprawdziła, czy hotele, z którymi współpracuje są przystosowane do potrzeb osób na wózkach. Te, które mają takie udogodnienia oznaczono kategorią „wakacje bez przeszkód”. Listę ułatwień dodała do opisów hoteli, a szczegóły dotyczące dostosowania infrastruktury polskich lotnisk zamieściła na stronie www.itaka.pl/wakacje-bez-przeszkod.
Touroperator zachęca, aby przed dokonaniem rezerwacji skontaktować się z jego Centrum Obsługi Klienta. Wtedy będzie mógł w pełni uwzględnić indywidualne potrzeby turysty.
– Na przełomie września i października tego roku ośmiu ambasadorów projektu #wakacjebezprzeszkód wyruszyło z Itaką na Fuerteventurę – opisuje Ewa Maruszak z marketingu biura podróży. – Cała ekipa wraz opiekunami i pracownikiem Itaki spotkała się na lotnisku w Katowicach. Kontrola bezpieczeństwa przebiegła bez problemu. Wszyscy byli mili i chętni do pomocy. Każdy wózek został prześwietlony i oznaczony specjalną naklejką. Na pokład samolotu w-skersi, jak sami o sobie mówili uczestnicy wyjazdu, wjechali specjalną windą, przed innymi pasażerami.
Jak opowiada dalej Maruszak, po wylądowaniu na Fuerteventurze bus przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych przewiózł uczestników wycieczki do hotelu R2 Rio Calma. Hotel, znany ze świetnej obsługi jest bardzo popularny wśród klientów Itaki. Ma przestronne, eleganckie pokoje, część łazienek jest wyposażona w bezprogowy prysznic z krzesełkiem, a poręcze i lustro są umieszczone na wysokości odpowiedniej dla klienta na wózku. Poruszanie się po terenie hotelu też nie stanowi problemu – wszędzie są podjazdy.
Miejscem świetnie przystosowanym do potrzeb specjalnych gości Itaki okazał się Oasis Park – słynne ZOO na wyspie. Cała ekipa wybrała się także na dwie inne wycieczki fakultatywne z oferty biura podróży: Grand Tour Fuerteventura i Grand Tour Lanzarote. Obie okazały się w pełni przystępne dla osób na wózkach.