ESky oferuje usługi turystyczne w 21 krajach. W 2016 roku Grupa eSky sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych i niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. Według szacunków eSky wejście na 3 nowe rynki amerykańskie pozwoli grupie pozyskać co najmniej 9 milionów nowych użytkowników gotowych kupować oferty turystyczne przez internet.
W Ameryce Południowej eSky działa od 2011 roku. Od tego czasu rozpoczęła sprzedaż na 12 tamtejszych rynkach i wybiła się na 3. pozycję w Brazylii i na 2. pozycję w Peru. Funkcjonuje tam pod marką eDestinos.
Nowej grupie odbiorców eSky umożliwi nie tylko rezerwację lotów, lecz także miejsc noclegowych, wypożyczenie samochodu czy zakup ubezpieczenia. Serwisy WWW na nowych rynkach będą prowadzone w językach lokalnych, a dodatkowo będą używać dostępnych w regionie metod płatności, m.in. SafetyPay w Kostaryce.
– Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest optymalizacja produktów, otwieranie nowych rynków, automatyzacja procesów i dzięki temu osiąganie synergii między obszarami – mówi cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Neska, wiceprezes zarządu i szef marketingu w Grupie eSky. – Nasz model biznesowy zakłada relatywnie niskokosztową ekspansję geograficzną, która z jednej strony umożliwia dotarcie do nowej grupy klientów, a z drugiej – pozyskanie nowych partnerów i kierunków dla dotychczasowych użytkowników. Dzięki temu zarówno nasze możliwości, jak i oferta stale się rozwijają, a my jesteśmy kluczowym graczem na atrakcyjnych rynkach Ameryki Południowej i Środkowej, gdzie ustępujemy miejsca jedynie Grupie Despegar, która całkiem niedawno debiutowała na NYSE – dodaje.
Grupa eSky działa od 2004 roku pod markami: eSky (w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Mołdawii, Rumunii, Bułgarii i Turcji) oraz eDestinos w Ameryce Południowej i Środkowej (w Brazylii, Peru, Kolumbii, Boliwii, Paragwaju, Panamie, Hondurasie, Salwadorze, Portoryko, Nikaragui, Gwatemali, Kostaryce i na Dominikanie).