Rainbow zakończył serię spotkań ze sprzedawcami, którym przedstawiał nowości, zarówno dotyczące ich samych, jak i produktu przygotowanego przez touroperatora na rok 2018. W sumie w szkoleniach w największych miastach – (Warszawa (trzy spotkania), Katowice (dwa), Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Łódź – wzięło udział ponad 1200 osób.
Travelka odmłodniała
Największa zmiana dotyczy unowocześnienie systemu rezerwacyjnego, znanej od lat popularnej Travelli, zwanej w skrócie Travelką. – To właściwie jest teraz nowe narzędzie, tylko nazwa została stara – wyjaśnia Piotr Burwicz, członek zarządu Rainbow. – Poprzednio odświeżaliśmy nasz system rezerwacyjny sześć lat temu.
Nowa Travella 2.0 była już testowana przez sprzedawców w salonach własnych biura podróży i punktach franczyzowych, których jest razem około 160. Od początku listopada korzystać z niej może pierwszych stu agentów turystycznych współpracujących z touroperatorem. Sukcesywnie będą dostawać loginy do niej kolejni. Travella ma w tej chwili ogółem prawie 7000 aktywnie korzystających użytkowników.
Jak mówi Burwicz, Travella powstała dzięki pracy informatyków Rainbow, którzy wcześniej spotykali się ze sprzedawcami, słuchając jakiego narzędzia potrzebują. Dzięki temu agent może dzisiaj wyszukiwać pożądane oferty według wielu kluczy, zaczynając od tego, czy chce imprezę pobytową czy autokarową, poprzez takie kryteria, jak data wylotu (wyjazdu), kierunek, hotel, czy port lotniczy, w którym ma się rozpocząć podróż.
Po przejściu do rezerwowania, wpisują dane uczestników, liczbę dni wyjazdu, rodzaj pokoju w hotelu. Potem można dodać inne usługi, jak wycieczki fakultatywne czy miejsce w samolocie czarterowym. Za każdym razem cena końcowa się aktualizuje – opowiada Burwicz. – Na koniec sprzedawca widzi podsumowanie i może rezerwować.