Chodzi naturalnie o wzrost w porównaniu z tym samym okresem, czyli 45. tygodniem, roku poprzedniego.
Jak pokazuje cotygodniowy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*, inne rodzaje podróży, „z dojazdem własnym” rosły w minionym tygodniu o 13,5 procent, a autokarowe o 2,9 procent.
Udział sprzedanych wyjazdów lotniczych wyniósł 83,6 procent. Stosunkowo duży był udział sprzedanych samych noclegów (zapewne chodzi o wyjazdy narciarzy) – 9,3 procent. Autokarowe wycieczki to 6,8 procent.
Skumulowany od początku sprzedaży sezonów zima 2017-2018 i lato 2018 wynik pokazuje, że nadwyżka nad tym samym okresem zeszłego roku wynosi już 24,8 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.