Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemiecki TUI: Zaczynamy ofensywę rodzinną

Hiszpania, Grecja, Chorwacja, Bułgaria i Tunezja – to kierunki, na które w przyszłym sezonie letnim stawia niemiecki TUI. Touroperator chce też pozyskać więcej młodych klientów i rodzin

Publikacja: 15.11.2017 08:03

Niemiecki TUI: Zaczynamy ofensywę rodzinną

Foto: AFP

W czasie prezentacji oferty na kolejny sezon letni Marek Andryszak, prezes TUI Deutschland, mówił, że dla touroperatora miniony rok był sukcesem. – Mimo huraganu Irma i upadku Air Berlina dobrze zakończyliśmy lato, a teraz notujemy duże zainteresowanie wyjazdami na zimę. Już drugi rok z rzędu rośniemy szybciej niż rynek – opisywał Andryszak. Według badań instytutu GfK organizator ma obecnie 23,3-procentowy udział w sprzedaży wycieczek w Niemczech (wzrost o 1 punkt procentowy rok do roku).

Prezes TUI Deutschland podkreślał na spotkaniu z agentami zalety podróżowania z touroperatorem. Jego zdaniem najbardziej dało się je odczuć w czasie problemów spowodowanych huraganem na Karaibach. – Zadbaliśmy o naszych klientów, którzy wyjechali z nami w ramach imprez zorganizowanych, przygotowaliśmy dla nich loty specjalne, do ich dyspozycji byli nasi rezydenci i członkowie zespołu Care Team, pokryliśmy koszty dodatkowych noclegów, a w wypadku Air Berlina zorganizowaliśmy loty zastępcze. Klienci, którzy sami kupili przelot czy hotel, musieli sobie radzić samodzielnie – przypomniał Andryszak.

W ostatnim roku w TUI Deutschland poprawił się wskaźnik zadowolenia klientów. Obecnie na 10 możliwych punktów, średnia ocena wynosi 8,68, w przypadku Turcji dochodzi nawet do 9,07 punktu. Pierwsze miejsce w tym rankingu należy do Malediwów z oceną 9,41 punktu. Najlepsze noty zbierają przede wszystkim hotele własne touroperatora. Koncern stale rozbudowuje więc ich sieć. W przyszłym roku samych tylko obiektów rodzinnych ma być o 10 procent więcej niż obecnie. W ponad 12 tysiącach hoteli goście mogą korzystać z pokojów dla osób podróżujących z dziećmi.

– Zaczynamy ofensywę rodzinną, oferując największy w historii program z bardzo atrakcyjnymi, stałymi cenami dla dzieci – informuje dyrektor operacyjny TUI Deutschland, Stefan Baumert. Firma chce stać się liderem rynku w tym segmencie i zwiększyć udział w nim z obecnych 19 do 25 procent. Przy rezerwacji do 30 listopada turyści w wieku od 2 do 11 lat zapłacą za wakacje po 149 euro. Cena odnosi się do pobytów w czasie całego sezonu letniego w wybranych hotelach marek należących do TUI i 1-2-Fly.

TUI Deutschland zapowiedziało również, że chce pozyskać więcej młodych klientów. Koncern będzie mocniej wykorzystywał nowoczesne formy komunikacji z nimi, na przykład media społecznościowe. Wykorzysta też akcje sprzedażowe z użyciem smartfonów, które mają kierować klientów do biur stacjonarnych i na portale. Oferta noclegowa obejmuje nie tylko pobyty w hotelach klubowych, lecz także w niedrogich hostelach i na kempingach, w namiotach i na farmach. W programie dla młodych znalazły się śniadania dla śpiochów, szybki internet i modne sporty. W Bułgarii touroperator oferuje kartę rabatową na drinki w dyskotekach.

Reklama
Reklama

Marek Andryszak zapowiada, że firma będzie wykorzystywać aplikacje, za pośrednictwem których na telefon wysyłane będą oferty w momencie, kiedy potencjalny klient znajdzie się w odległości 500 metrów od biura TUI. Urządzenie wskaże też najbliższą drogę do salonu sprzedaży.

W przyszłym sezonie letnim TUI Deutschland stawia na Hiszpanię, Grecję, Chorwację, Tunezję i Bułgarię, a w przypadku dalekich krajów – na Stany Zjednoczone. W odpowiedzi na rosnący popyt na wakacje w Tunezji touroperator powiększa tam liczbę miejsc o 25 tysięcy. – Oczekuję wzrostu przede wszystkim w regionie Afryki Północnej i wschodniej części Morza Śródziemnego oraz w Turcji – podsumował Andryszak.

Jak opisał, dużym zainteresowaniem cieszą się też wypady do miast. W 2017 roku najczęściej wybierane były Malaga, Porto, Praga, Edynburg i Cottbus. Coraz częściej klienci decydują się na wyjazdy łączące pobyty w metropoliach z urlopem nad morzem, chętniej jeżdżą też do miast we wschodniej części Niemiec.

Touroperator zapowiada, że przyszłoroczne ceny pozostaną na poziomie tych z 2017 roku.

W czasie prezentacji oferty na kolejny sezon letni Marek Andryszak, prezes TUI Deutschland, mówił, że dla touroperatora miniony rok był sukcesem. – Mimo huraganu Irma i upadku Air Berlina dobrze zakończyliśmy lato, a teraz notujemy duże zainteresowanie wyjazdami na zimę. Już drugi rok z rzędu rośniemy szybciej niż rynek – opisywał Andryszak. Według badań instytutu GfK organizator ma obecnie 23,3-procentowy udział w sprzedaży wycieczek w Niemczech (wzrost o 1 punkt procentowy rok do roku).

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Biura Podróży
Rainbow wystartował z Katowic do Akaby. Za tydzień pierwszy rejs do Cartageny
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama