Reklama

TUI chce więcej zarabiać na wycieczkach fakultatywnych

4,4 procent więcej klientów i o 9,1 procent większe przychody niż rok temu – miała w pierwszym kwartale Grupa TUI. Prezes Fritz Joussen podtrzymuje prognozę, że jego firma zakończy rok z 10-procentowym wzrostem

Publikacja: 14.02.2018 06:37

TUI chce więcej zarabiać na wycieczkach fakultatywnych

Foto: Filip Frydrykiewicz

W pierwszym kwartale roku obrachunkowego (październik 2016 – grudzień 2017 roku) zysk operacyjny grupy zwiększył się o 57,9 procent rok do roku. W tym czasie firma pozyskała o 4,4 procent więcej klientów, a jej przychody wzrosły o 9,1 procent.

Nadal ważnymi segmentami napędzającymi rozwój są hotele i rejsy. Firma zamówiła już kolejny statek, Mein Schiff 7, który ma wejść do eksploatacji w 2023 roku.

Sprzedaż na sezon letni przebiega zgodnie z wcześniejszymi założeniami. – Pierwszy kwartał pokazuje, że TUI dalej rośnie. Po trzech latach z rzędu z dwucyfrowym wzrostem zysku, podobny wynik jest naszym celem i w tym roku – mówi prezes Grupy TUI Fritz Joussen. I dodaje, że dziś Grupa TUI nie jest już tylko sprzedawcą wakacji, ale inwestorem, zarządza obiektami i rozwija nowe segmenty rynku, dzięki czemu może zarabiać pieniądze przez cały rok. W zeszłym roku udział segmentu hoteli i rejsów w zysku operacyjnym wyniósł 59 procent.

2 euro więcej za łóżko

Szef Grupy TUI informuje, że przedsiębiorstwo nadal mocno inwestuje w rozwiązania informatyczne, dzięki którym łatwiej można dopasować oferty do potrzeb klienta. Dużą rolę odgrywa tu zarówno technologia blockchain, własny system zarządzania wykorzystaniem miejsc hotelowych, jak i systemy CRM (customer relationship management – system zarządzania kontaktami z klientem).

Teraz koncern chce mocniej skupić się zarabianiu na dodatkowych usługach świadczonych w miejscach, w których klienci spędzają urlop. Temu segmentowi nadano status strategicznego. Mowa o przejazdach z lotniska, wycieczkach fakultatywnych i atrakcjach oferowanych wypoczywającym klientom. TUI Destination Services, bo tak nazywa się ten dział, organizuje rocznie 24 miliony przejazdów i 4,6 miliona wycieczek dla ponad 12 milionów gości korzystających z usług koncernu. Segment jest stale rozwijany, obecnie pracuje w nim 6,5 tysiąca ludzi w 115 miejscach na całym świecie. Flota transportowa obejmuje tysiąc pojazdów. Zysk operacyjny wzrósł w pierwszym kwartale o 1,1 miliona euro, liczba klientów była większa o 3 procent, a wycieczek o 2 procent.

Reklama
Reklama

Podsumowanie finansowe pierwszego kwartału pokazało, że obrót grupy wyniósł 3,58 miliarda euro, sezonowa strata operacyjna wyniosła 25,4 miliona euro, czyli była mniejsza o 57,9 procent niż przed rokiem. Zysk operacyjny z hoteli podwoił się (+91,9 procent) do 94,4 miliona euro. O 2 euro, do 65 euro, wzrosła średnia cena uzyskana za łóżko, wskaźnik obłożenia wyniósł 75,1 procent (72,6 procent rok wcześniej).

Główne kierunki: Grecja, Turcja i Cypr

W wypadku rejsów wynik operacyjny doszedł do 37,5 miliona euro (+33,5 procent), średnia cena za osobodzień to 149 euro dla TUI Cruises, 122 funty dla Marella Cruises i 533 euro dla Hapag-Lloyd Cruises.

W segmencie touroperatorskim w tak zwanym regionie centralnym (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Polska) zanotowano większą liczbę gości – 1,364 miliona, o 8,2 procent więcej (w samych Niemczech wzrost sięgnął 6 procent). Zysk operacyjny spadł o 7,6 procent do minus 56,4 miliona euro.

Dobrze wypada sprzedaż oferty letniej – obrót wzrósł o 8 procent, a liczba rezerwacji o 6 procent. Najbardziej rośnie liczba klientów kupujących wyjazdy do Grecji, Turcji i na Cypr.

W pierwszym kwartale roku obrachunkowego (październik 2016 – grudzień 2017 roku) zysk operacyjny grupy zwiększył się o 57,9 procent rok do roku. W tym czasie firma pozyskała o 4,4 procent więcej klientów, a jej przychody wzrosły o 9,1 procent.

Nadal ważnymi segmentami napędzającymi rozwój są hotele i rejsy. Firma zamówiła już kolejny statek, Mein Schiff 7, który ma wejść do eksploatacji w 2023 roku.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Ważny wyrok TSUE. Turyście należy się zwrot całych kosztów wycieczki od biura podróży
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama