Trevotrend, firma specjalizująca się w analizach branży turystycznej, chce stworzyć we współpracy z grupą roboczą „Sprzedawać wycieczki” (Reisen Verkaufen) rozwiązanie, które będzie dodatkowym wsparciem dla sieci agencyjnej – podał portal Touristik Aktuell.
Na początku utworzony został blog „Reisen Verkaufen”, na którym pojawiają się wskazówki i analizy dotyczące pracy agentów. Dalszym etapem ma być budowa systemu, który będzie przypominał agentom, żeby po pewnym czasie odezwać się do klientów i zapytać, czy są zainteresowani wysłanymi ofertami. Jeśli turyści będą się wahać lub z nich zrezygnują, otrzymają automatycznie nowe propozycje. Rozwiązanie ma „uzupełnić lukę między umiejętnością sprzedawania a wiedzą turystyczną”.
Z analizy poprzedzającej prace nad nowym systemem wynika, że w biurach nadal pracuje się głównie z ołówkiem i kartką. Zazwyczaj pracownicy wypełniają typową ankietę, a w najlepszym przypadku korzystają z mało rozbudowanego systemu CRM. Ofert szuka się ręcznie, a o terminach przypomina Outlook. Rzadko pyta się też klientów o wysłane propozycje.
Tymczasem w innych branżach rozwiązania wspierające sprzedaż są na dużo wyższym poziomie zaawansowania. Pracownicy są prowadzeni przez każdy etap procesu dystrybucji, system ustala terminy, zapisuje wyniki i przygotowuje kolejne propozycje. Zdaniem Trevotrend podobne rozwiązanie trzeba więc stworzyć dla turystyki.