Skumulowana nadwyżka w wypadku Turcji wynosi 277,9 procent, a w wypadku Tunezji 486,4 procent. Dla porównania – zainteresowanie Egiptem jest większe niż rok wcześniej o 88,4 procent, Albanią o 73,3 procent, Marokiem o 62,2 procent, Maltą o 57,4 procent, Bułgarią o 24,4 procent, a Grecją o 10,9 procent. Z kierunków nad basenem Morza Śródziemnego tylko Hiszpania i Włochy tracą wobec sytuacji sprzed roku – pierwsza 23,1 procent, a drugie 1,5 procent.
Jako ciekawostkę warto podać, że, jak ujawniła Turystyce.rp.pl sieć agencyjna Wakacje.pl, u niej wzrosty są jeszcze większe: Egipt rośnie o 166 procent, Turcja o 387 procent, a Tunezja… o 1045 procent. Niemałe wzrosty osiągają też Bułgaria – 107 procent, Grecja – 78 procent i Hiszpania – 48 procent.
Jak podaje PZOT w swoim cotygodniowym raporcie sporządzonym na podstawie systemu rezerwacyjnego MerlinX*, miniony tydzień przyniósł duży nominalny wzrost sprzedaży, jeśli porównać sytuację z tym samym okresem roku 2017 – 63,3 procent. Ale trzeba pamiętać – przypomina autor raportu prezes PZOT Krzysztof Piątek – że w zeszłym roku o tej porze wypadł w kalendarzu Wielki Tydzień.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
