Jak pokazuje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*, w ostatnim tygodniu rosła przewaga tegorocznej sprzedaży nad sprzedażą zeszłoroczną. Zmiana rok do roku sięgała 23,4 procent. Rosły wszystkie trzy kategorie wycieczek. Najmocniej lotnicze – o 26,3 procent. Na drugim miejscu autokarowe z wynikiem 26,3 procent. Najmniejszy wzrost zanotował MerlinX w wypadku samych noclegów (z dojazdem własnym), wyniósł on 4,2 procent.
W całej puli sprzedanych w opisywanym w raporcie tygodniu imprez 87 procent to były imprezy lotnicze. Autokarowe zajęły drugie miejsce z udziałem 7,4 procent, a z dojazdem własnym – 5,6 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Niestety, te wzrosty nie kryły dużych wartości bezwzględnych. Pokazują to wskaźniki sprzedaży skumulowanej (liczonej od początku sprzedaży sezonu 2018) – ogólna wartość nadwyżki nad rokiem ubiegłym spadła z 27,4 do 27,3 procent, a w wypadku wyjazdów lotniczych z 31,12 do 30,95 procent.