Polska Izba Turystyki zaprosiła dziennikarzy mediów ogólnopolskich, by opowiedzieć im jakie korzyści będą mieli klienci biur podróży z ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, kiedy wejdzie ona w życie.
Omawiając kwestie nowych zasad składania reklamacji przez klientów Prezes PIT Paweł Niewiadomski ujawnił, że w izbie trwają prace nad powołaniem „ośrodka do sraw mediacji turystycznych”.
– W Polsce nie ma ośrodków rozwiązywania sporów związanych z turystyką – stwierdził Niewiadomski. – Tymczasem do PIT trafia wiele skarg klientów na sposób traktowania ich reklamacji przez organizatorów turystyki. Można by je rozwiązywać w drodze mediacji między stronami, zanim dojdzie do zaognienia sytuacji i zanim sprawa trafi do sądu.
Jak mówił, taki ośrodek może powstać z inicjatywy i przy wsparciu PIT. Istnieją przepisy regulujące podobne instytucje. – Gromadzimy ostatnie potrzebne dokumenty – mówił Niewiadomski. Na początek PIT zamierza wyszkolić grupę mediatorów, którzy w sposób bezstronny potrafiliby pośredniczyć między stronami sporu. Na koniec taki ośrodek musi zaakceptować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Prezes PIT podkreśla, że opłaty za wniesienie sprawy pod mediację byłby symboliczne, rzędu 50 złotych. Sami mediatorzy byliby opłacani przez touroperatorów, a PIT służyłby salą, w której odbywałyby się mediacje.