W Niemczech touroperatorzy sprzedają kilka rodzajów ofert turystycznych. Poza typowymi imprezami zorganizowanymi, agenci mogą rezerwować pojedyncze usługi, jak na przykład sam przelot, hotel, samochód lub kamper, z których tworzą indywidualne pakiety dostosowane do wymogów klienta. Zgodnie z nową ustawą turystyczną, która w Niemczech, podobnie jak w Polsce, wchodzi w życie 1 lipca tego roku, takie składanie poszczególnych elementów w jedną całość oznaczać będzie, że agent stanie się podmiotem ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych, tzw. punput. Jeśli chce oferować stworzony w ten sposób produkt, musi zapewnić sobie gwarancję ubezpieczeniową lub bankową, jak każdy touroperator. Chodzi o to, żeby zabezpieczyć pieniądze klientów na wypadek jego bankructwa.
TUI zareagował na nowe przepisy, wprowadzając ofertę Fly&Mix. Chodzi o sprzedaż biletów na loty regularne i czarterowe, które mają być połączone z innym produktem z oferty koncernu. Może to być hotel, ale też oferta z katalogów TUI Cars lub TUI Camper. Z takiego połączenia powstanie tradycyjna impreza turystyczna, a agent nie stanie się „punputem”. – TUI chce zabezpieczyć agentów także w segmencie lotniczych wyjazdów składanych indywidualnie i przejmuje za nie odpowiedzialność touroperatorską – mówi dyrektor sprzedaży w TUI Deutschland Michael Knapp.
Dodaje, że współpraca partnerska polega właśnie na wspieraniu się. Jeśli agent wybierze opcję lotu w ramach oferty Fly&Mix, system wygeneruje automatycznie odpowiednie formularze informacyjne, identyczne jak dla wycieczek zorganizowanych.
Obecnie w ramach usługi Fly&Mix dostępne są tylko loty oferowane przez niemiecki oddział TUI, w przyszłości obejmą całą ofertę lotniczą sprzedawaną przez TUI Ticket Shops i portal TUIfly (w tym ostatnim przypadku zmiana zacznie obowiązywać najpóźniej od sierpnia 2018 roku). Touroperator wlicza sprzedaż biletów do całkowitego obrotu.