4 procent mniej niż przed rokiem klientów odwiedziło biura podróży w ostatnim tygodniu – podaje Polski Związek Organizatorów Turystyki w cotygodniowym raporcie, tym razem już ze sprzedaży sezonu zaczynającego się 1 listopada a trwającego do 31 października 2019 roku*. To lepszy wynik niż przed dwoma tygodniami, kiedy było o 10,8 procent mniej i przed tygodniem, kiedy różnica wyniosła minus 14,2 procent w stosunku do zeszłego roku.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
Okazuje się jednak, że o ile wycieczki lotnicze zanotowały spadek o 5,4 procent, a same noclegi (dojazd własny) spadek o 8,3 procent, o tyle sprzedaż wyjazdów autokarowych wzrosła rok do roku o 10,8 procent.
Najwięcej wycieczek klienci biur kupili do Turcji. W drugiej kolejności wybierali na wypoczynek Egipt, a dalej Grecję (awansowała na trzecie miejsce, dopiero w sobotę, 20 października sprzedaż nowego sezonu rozpoczął specjalista od tego kierunku Grecos Holiday), Hiszpanię, Włochy i Tunezję. Mniejszy apetyt mieli na Albanię i Bułgarię. Średnio najwięcej płacili za wyjazd do Hiszpanii, bo 3169 złotych. Najmniej za Bułgarię – 1908 złotych.