Thomas Cook zaciska pasa i szuka większych marż

Thomas Cook zamierza mocniej skupić się na lokowaniu gości w hotelach własnych, dynamicznym pakietowaniu i usługach finansowych. Liczy, że dzięki temu poprawi wynik, szczególnie w Wielkiej Brytanii

Publikacja: 11.12.2018 07:05

Thomas Cook zaciska pasa i szuka większych marż

Foto: materiały prasowe

Prezes Thomasa Cooka Peter Fankhauser przedstawił w rozmowie z BBC strategię, dzięki której firma ma poprawić sytuację finansową na rynku brytyjskim.

Cook nie będzie zamykał biur własnych, plan zakłada zwiększenie przez nie sprzedaży usług finansowych, które tworzy spółka Thomas Cook Money. Ten zabieg ma poprawić rentowność salonów. Mowa o takich produktach jak ubezpieczenia turystyczne, karty pre-paidowe czy podarunkowe.

Z podsumowania roku rozliczeniowego zakończonego 30 września 2018 roku wynika, że zysk operacyjny w segmencie touroperatorskim spadł o 88 milionów funtów, co doprowadziło do straty po odliczeniu podatków w wysokości 163 milionów funtów. Rok temu Cook chwalił się 9 milionami funtów zysku, przypomina portal Travel Weekly.

– Kładziemy szczególny nacisk na działalność touroperatorską w Wielkiej Brytanii, gdzie wyzwania związane ze zmianami są nadal znaczące i gdzie pracujemy w mocno konkurencyjnym środowisku obciążonymi zbyt wieloma regulacjami prawnymi – mówi Fankhauser. – Stworzyliśmy jasny plan nastawiony na wypromowanie naszych hoteli własnych i większe skupienie się na ich wypełnieniu.

Wśród innych działań zmierzających do poprawy sytuacji Fankhauser wymienia zwiększenie oferty pakietowanej dynamicznie, wprowadzenie nowych, zautomatyzowanych systemów zarządzania przychodami i pilnowanie kosztów. W przyszłym roku firma zamówi mniej miejsc w samolotach i na sprzedawaniu droższych hoteli i kierunków, gwarantujących wyższe marże.

Na razie rezerwacje na sezon Zima 2018/2019 spadły o 4 procent rok do roku, a początek sprzedaży Lata 2019 firma określa jako „niejasny”. W Wielkiej Brytanii statystyki są dobre, ale w Europie kontynentalnej gorsze w porównaniu z rokiem poprzednim.

Czytaj: „Thomas Cook ze słabszym zyskiem operacyjnym”.

Prezes Thomasa Cooka Peter Fankhauser przedstawił w rozmowie z BBC strategię, dzięki której firma ma poprawić sytuację finansową na rynku brytyjskim.

Cook nie będzie zamykał biur własnych, plan zakłada zwiększenie przez nie sprzedaży usług finansowych, które tworzy spółka Thomas Cook Money. Ten zabieg ma poprawić rentowność salonów. Mowa o takich produktach jak ubezpieczenia turystyczne, karty pre-paidowe czy podarunkowe.

Biura Podróży
Exim Tours świętował zakończenie udanego sezonu i 30 lat na polskim rynku
Biura Podróży
Sun & Fun: To był rekordowy rok. Na przyszły mamy dwie nowości
Biura Podróży
Itaka: To był najlepszy rok w historii biur podróży, ale liczymy na jeszcze lepszy
Biura Podróży
Rego-Bis zabierze czarterem klientów z Zielonej Góry do Albanii
Biura Podróży
Prezes TUI: Współpraca z agentami turystycznymi nam się opłaca, chcemy więcej
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości