Prezes Thomasa Cooka Peter Fankhauser przedstawił w rozmowie z BBC strategię, dzięki której firma ma poprawić sytuację finansową na rynku brytyjskim.
Cook nie będzie zamykał biur własnych, plan zakłada zwiększenie przez nie sprzedaży usług finansowych, które tworzy spółka Thomas Cook Money. Ten zabieg ma poprawić rentowność salonów. Mowa o takich produktach jak ubezpieczenia turystyczne, karty pre-paidowe czy podarunkowe.
Z podsumowania roku rozliczeniowego zakończonego 30 września 2018 roku wynika, że zysk operacyjny w segmencie touroperatorskim spadł o 88 milionów funtów, co doprowadziło do straty po odliczeniu podatków w wysokości 163 milionów funtów. Rok temu Cook chwalił się 9 milionami funtów zysku, przypomina portal Travel Weekly.
– Kładziemy szczególny nacisk na działalność touroperatorską w Wielkiej Brytanii, gdzie wyzwania związane ze zmianami są nadal znaczące i gdzie pracujemy w mocno konkurencyjnym środowisku obciążonymi zbyt wieloma regulacjami prawnymi – mówi Fankhauser. – Stworzyliśmy jasny plan nastawiony na wypromowanie naszych hoteli własnych i większe skupienie się na ich wypełnieniu.
Wśród innych działań zmierzających do poprawy sytuacji Fankhauser wymienia zwiększenie oferty pakietowanej dynamicznie, wprowadzenie nowych, zautomatyzowanych systemów zarządzania przychodami i pilnowanie kosztów. W przyszłym roku firma zamówi mniej miejsc w samolotach i na sprzedawaniu droższych hoteli i kierunków, gwarantujących wyższe marże.