Musement to firma specjalizująca się w sprzedawaniu usług turystycznych w odwiedzanych miejscach – ma już ponad 35 tysięcy propozycji od różnych dostawców, zajmujących się organizowaniem tzw. wycieczek fakultatywnych, usługami przewodnickimi, sportowymi, kulturalnymi, kulinarnymi i wieloma innymi. Wkrótce w sprzedaży dostępnych będzie kolejnych 15 tysięcy propozycji, z których korzystać będą mogli także klienci uprawiający turystykę typowo wypoczynkową typu „słońce i plaża”. Internauci mogą łatwo wybrać odpowiednie oferty dzięki wykorzystaniu przez firmę zjawiska uczenia się maszyn i sztucznej inteligencji. Dzięki współpracy z Googlem oferta dotrze do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Musement został wybrany przez Google’a jako partner przy wprowadzaniu do narzędzia „Rezerwuj z Google” („Reserve with Google”) ofert wycieczek i innych atrakcji dostępnych w miejscach turystycznych. Kiedy internauta znajdzie odpowiednią dla siebie propozycję, na przykład wycieczkę rowerową, wystarczy, że kliknie „znajdź bilety” w sekcji „profil zawodowy” w podstawowej wyszukiwarce lub „rozkład” w aplikacji, a system pokaże mu różne możliwości, w tym liczbę potrzebnych biletów, pozwoli też za nie zapłacić.
Musement należy do TUI Destination Experiences, spółki koncernu TUI specjalizującej się w obsługiwaniu klientów w miejscach, do których wyjeżdżają na urlop. Grupa TUI zatrudnia 9 tysięcy ludzi w 49 krajach, a w zeszłym roku TUI Destination Experiences sprzedało ponad 6 milionów ofert.