Niemieccy agenci turystyczni tracą optymizm

Po długo utrzymującym się pozytywnym nastroju, tuż przed końcem roku niemieccy agenci turystyczni tracą humor – wynika z analizy firmy doradczej Dr. Fried&Partners

Publikacja: 20.12.2018 08:18

Niemieccy agenci turystyczni tracą optymizm

Foto: Materiały promocyjne

Niemieccy agenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Dr. Fried&Partners, nie oceniają sytuacji w sprzedaży tak pozytywnie jak jeszcze kilka miesięcy temu. Także perspektywy na najbliższy okres są ich zdaniem bardziej niż dotychczas pesymistyczne.

Co prawda w grudniu 38,4 procent z nich oceniało sytuację w sprzedaży jako dobrą, ale to o 13,6 procent mniej niż w listopadzie. 50 procent daje notę „zadowalająca”, a 11,6 procent, czyli o 5,3 procent więcej niż miesiąc wcześniej, nie jest z niej zadowolonych.

Zobacz: „Co czwarty niemiecki agent daje rabat”.

31,3 procent twierdzi, że sprzedaż usług turystycznych zwiększyła się w porównaniu z zeszłym rokiem. Miesiąc temu takiego zdania było jeszcze 40,9 procent. Teraz 30,4 procent biur twierdzi wręcz, że sprzedają mniej. Generalnie nastroje w sieci agencyjnej i ocena perspektyw na najbliższe pół roku są gorsze niż przed miesiącem.

61,5 procent ankietowanych jest przekonanych, że popyt w ciągu nadchodzących sześciu miesięcy nie zmieni się, 25,7 procent, że wzrośnie, a 12,8 procent, że spadnie.

Na pytanie o zyski 20,9 procent, czyli o 1,1 procent więcej niż w listopadzie, mówi, że do czerwca 2019 roku będą one rosły, jednocześnie 25,5 procent spodziewa się ich spadku. Większość, bo 53,6 procent, sądzi, że nie dojdzie tu do jakichkolwiek zmian.

Firma podsumowuje, że w grudniu nastroje agentów są pierwszy raz w tym roku gorsze w porównaniu z zeszłorocznymi, ale całkowita ocena 2018 roku wypada pozytywnie. W grudniu w badaniu udział wzięło 112 biur agencyjnych, miesiąc wcześniej było ich 127.

Niemieccy agenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Dr. Fried&Partners, nie oceniają sytuacji w sprzedaży tak pozytywnie jak jeszcze kilka miesięcy temu. Także perspektywy na najbliższy okres są ich zdaniem bardziej niż dotychczas pesymistyczne.

Co prawda w grudniu 38,4 procent z nich oceniało sytuację w sprzedaży jako dobrą, ale to o 13,6 procent mniej niż w listopadzie. 50 procent daje notę „zadowalająca”, a 11,6 procent, czyli o 5,3 procent więcej niż miesiąc wcześniej, nie jest z niej zadowolonych.

Biura Podróży
Anex dziękuje agentom turystycznym i mobilizuje ich do dalszej współpracy
Biura Podróży
Ceny wakacji w biurach podróży w lekkim odwrocie. Najmocniej zanurkował Egipt
Biura Podróży
Coral Travel Poland: W tym roku zabierzemy do Turcji pół miliona turystów
Biura Podróży
TUI sprzedaje już wyjazdy na lato 2025 roku. Pierwszy raz tak wcześnie
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Biura Podróży
Koniec tańszych wakacji? W ostatnim tygodniu ważna zmiana w biurach podróży
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał