Chodzi o tak zwany „pakiet dobrego samopoczucia”, który niemiecka kooperatywa Best-Reisen wprowadza do oferty zrzeszonych w niej biur, donosi portal Touristik Aktuell. Za 20 euro agent zamówi dla klienta specjalny posiłek na pokładzie samolotu czy przewóz dodatkowego bagażu. W przyszłości spektrum usług obejmie rezerwację miejsc w samolocie i pociągu, miejsca postojowego na parkingu i odprawę przez internet.
Przy pakiecie rejsowym sprzedawcy zarezerwują wycieczki fakultatywne organizowane w ramach rejsów i zatroszczą się o wizę. Ten zestaw usług będzie kosztował 30 euro, klienci będą mogli zamówić oba w cenie 40 euro.
W ten sposób centrala chce pomóc agentom znaleźć sposób na pobieranie opłat dodatkowych. Dla stałych klientów, którzy należą do klubu VIP-ów poszczególnych agentów, usługi będą darmowe.
Best-Reisen podkreśla, że opłaty dotyczą tylko wykonania usług, wszelkie należności z nimi związane turyści opłacają oddzielnie. Inicjatywa jest też odpowiedzią na trend do obarczania wakacyjnych doradców coraz większym zakresem obowiązków.
Szef sprzedaży i marketingu kooperatywy Cornelius Meyer zachęca również biura do umawiania się z klientami na spotkania na konkretną godzinę, bo przy takich rozmowach odsetek sprzedaży jest wyższy.