Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR).
Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.
– Rozszerzona rzeczywistość pozwala turystom spojrzeć na historyczne fakty i miejsca w nowy, ekscytujący sposób, jest też odpowiedzią na potrzebę bardziej samodzielnego zwiedzania – mówi kierownik działu innowacji w TUI Destination Experiences Chris Carmichael. – Okulary są przyjemne w użytkowaniu i nie odwracają uwagi od właściwych doświadczeń – dodaje.
TUI będzie testował nową formułę zwiedzania przez kilka tygodni sezonu zimowego, żeby sprawdzić, jak najlepiej wykorzystać możliwości AR.
– Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która będzie mogła zaoferować swoim gościom tę technologię. Jesteśmy przekonani, że rozszerzona rzeczywistość wzbogaci wycieczki i inne aktywności, dlatego inwestujemy w nią już teraz – mówi dyrektor ds. cyfrowej akceleracji w TUI Destination Experiences Peter Ulwahn.