TUI rozszerzy rzeczywistość w czasie zwiedzania

TUI testuje nowy sposób prowadzenia wycieczek fakultatywnych. Turyści dowiedzą się więcej o odwiedzanych miejscach dzięki rozszerzonej rzeczywistości

Publikacja: 06.02.2019 07:14

TUI rozszerzy rzeczywistość w czasie zwiedzania

Foto: Bloomberg

Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR).

Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.

– Rozszerzona rzeczywistość pozwala turystom spojrzeć na historyczne fakty i miejsca w nowy, ekscytujący sposób, jest też odpowiedzią na potrzebę bardziej samodzielnego zwiedzania – mówi kierownik działu innowacji w TUI Destination Experiences Chris Carmichael. – Okulary są przyjemne w użytkowaniu i nie odwracają uwagi od właściwych doświadczeń – dodaje.

TUI będzie testował nową formułę zwiedzania przez kilka tygodni sezonu zimowego, żeby sprawdzić, jak najlepiej wykorzystać możliwości AR.

– Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która będzie mogła zaoferować swoim gościom tę technologię. Jesteśmy przekonani, że rozszerzona rzeczywistość wzbogaci wycieczki i inne aktywności, dlatego inwestujemy w nią już teraz – mówi dyrektor ds. cyfrowej akceleracji w TUI Destination Experiences Peter Ulwahn.

Koncern współpracuje przy tym projekcie z firmą Mixed-Reality I/O. – Branża turystyczna ma ogromny potencjał w zakresie wykorzystania wirtualnej rzeczywistości, zarówno przy planowania urlopu, jak i w czasie pobytu – mówi prezes Mixed-Reality I/O Andy Gstoll.

Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR).

Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.

Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Biura Podróży
All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?