TUI rozszerzy rzeczywistość w czasie zwiedzania

TUI testuje nowy sposób prowadzenia wycieczek fakultatywnych. Turyści dowiedzą się więcej o odwiedzanych miejscach dzięki rozszerzonej rzeczywistości

Publikacja: 06.02.2019 07:14

TUI rozszerzy rzeczywistość w czasie zwiedzania

Foto: Bloomberg

Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR).

Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.

– Rozszerzona rzeczywistość pozwala turystom spojrzeć na historyczne fakty i miejsca w nowy, ekscytujący sposób, jest też odpowiedzią na potrzebę bardziej samodzielnego zwiedzania – mówi kierownik działu innowacji w TUI Destination Experiences Chris Carmichael. – Okulary są przyjemne w użytkowaniu i nie odwracają uwagi od właściwych doświadczeń – dodaje.

TUI będzie testował nową formułę zwiedzania przez kilka tygodni sezonu zimowego, żeby sprawdzić, jak najlepiej wykorzystać możliwości AR.

– Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która będzie mogła zaoferować swoim gościom tę technologię. Jesteśmy przekonani, że rozszerzona rzeczywistość wzbogaci wycieczki i inne aktywności, dlatego inwestujemy w nią już teraz – mówi dyrektor ds. cyfrowej akceleracji w TUI Destination Experiences Peter Ulwahn.

Koncern współpracuje przy tym projekcie z firmą Mixed-Reality I/O. – Branża turystyczna ma ogromny potencjał w zakresie wykorzystania wirtualnej rzeczywistości, zarówno przy planowania urlopu, jak i w czasie pobytu – mówi prezes Mixed-Reality I/O Andy Gstoll.

Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR).

Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Transfer kadrowy z Polskich Portów Lotniczych do biura podróży Anex Tour
Biura Podróży
Itaka: Wystartowała sprzedaż wyjazdów na zimę 2025/2026. W drodze dwa nowe kierunki
Biura Podróży
„Itaka Arena” - od dzisiaj biuro podróży jest sponsorem opolskiego stadionu
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biura Podróży
Agenci turystyczni w Niemczech: Nasze porady (czasem) kosztują
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń