Niemiecki magazyn branżowy „Fvw” jak co roku podsumował działalność touroperatorów w oparciu o dane z 54 wiodących biur podróży z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Za podstawę wyników dla całego rynku turystyki wyjazdowej przyjął analizę firmy GfK zajmującej się badaniem opinii publicznej.
„Fvw” podaje, że w minionym roku biura z Niemiec, Austrii i Szwajcarii zwiększyły przychody do 27,5 miliarda euro, czyli o 8,3 procent rok do roku. Na rynku niemieckim przychody wyniosły 23,4 miliarda euro i były o 8 procent wyższe rok do roku.
Z badania GfK wynika natomiast, że na wyjazdy zorganizowane z co najmniej jednym noclegiem turyści wydali 36 miliardów euro, o 7 procent więcej niż rok wcześniej. W tym zestawieniu ujęto także 1500 małych organizatorów i specjalistów od wycieczek autokarowych, a także stowarzyszenia, szkoły i kościoły.
Z kolei na wyjazdy składane przez portale noclegowe lub lotnicze oraz zamawiane bezpośrednio w obiektach, liniach lotniczych i na kolei Niemcy przeznaczyli 31 miliardów euro, o 3 procent więcej.
W latach poprzednich rynek wyjazdów organizowanych samodzielnie rósł szybciej niż touroperatorski, tym razem lepszy wynik tego ostatniego zawdzięczać należy powrotowi do łask Turcji, Egiptu i Tunezji (w przypadku tych kierunków niemal 90 procent wyjazdów to wycieczki zorganizowane), a także owocnej przedsprzedaży wakacji w początkach 2018 roku.