Andryszak: Po słabym styczniu sprzedaż ruszyła

W niemieckim TUI rezerwacje na lato 2019 roku są na zeszłorocznym, rekordowym poziomie – twierdzi prezes TUI Deutschland Marek Andryszak

Publikacja: 05.03.2019 07:04

Andryszak: Po słabym styczniu sprzedaż ruszyła

Foto: Filip Frydrykiewicz

Styczeń był dla niemieckich touroperatorów dość trudny, choć zazwyczaj jest to jeden z najlepszych miesięcy w okresie przedsprzedaży. Według różnych analiz, między innymi GfK (firma zajmująca się badaniem opinii publicznej), spadek obrotów wyniósł 10 procent rok do roku.

Zdaniem prezesa TUI Deutschland Marka Andryszaka, cytowanego przez portal Fvw, sytuacja ma się poprawiać. Jak mówi prezes, biuro podróży notuje sprzedaż na zeszłorocznym, rekordowym, poziomie.

Wedle rankingu touroperatorów, przygotowywanego przez magazyn „Fvw”, w zeszłym roku obroty firmy wyniosły, nie licząc TUI Cruises, 5 miliardów euro i były o 7,4 procent wyższe niż rok wcześniej.

Czytaj też: „TUI: obroty w górę, zysk operacyjny w dół”.

Dyrektor operacyjny w TUI Deutschland Stefan Baumert mówi, że popyt na wakacje w Turcji wraca do poziomu z najlepszych lat. Dobrze sprzedają się również wycieczki do Egiptu, zarówno na zimę, jak i na lato.

Tegorocznym hitem sprzedaży u tego touroperatora ma być jednak Cypr – już dziś rezerwacji jest o 17 procent więcej niż przed rokiem. Odkąd TUIfly poszerzył siatkę połączeń, na tę wyspę pasażerowie mogą dolecieć dodatkowo z Düsseldorfu i Frankfurtu.

Spośród kierunków dalekich klienci najczęściej wybierają Stany Zjednoczone, Jamajkę, Meksyk, Malediwy i Indonezję.

TUI podkreśla, że coraz więcej turystów wybiera „zielone” hotele, czyli obiekty, w których zwraca się uwagę na środowisko i lokalne społeczności. W roku rozliczeniowym 2017/2018 wybrało je 2,2 miliona niemieckich klientów TUI, co oznacza wzrost o 18,2 procent rok do roku. – Hotele te mają średnio dwa razy więcej stałych klientów, co zwykłe, także poziom zadowolenia gości jest wyższy – podkreśla touroperator.

Z usług TUI Deutschland skorzystało w zeszłym roku 6,5 miliona klientów.

Styczeń był dla niemieckich touroperatorów dość trudny, choć zazwyczaj jest to jeden z najlepszych miesięcy w okresie przedsprzedaży. Według różnych analiz, między innymi GfK (firma zajmująca się badaniem opinii publicznej), spadek obrotów wyniósł 10 procent rok do roku.

Zdaniem prezesa TUI Deutschland Marka Andryszaka, cytowanego przez portal Fvw, sytuacja ma się poprawiać. Jak mówi prezes, biuro podróży notuje sprzedaż na zeszłorocznym, rekordowym, poziomie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biura Podróży
W ferie turystów ciągnie nie na narty, ale nad Morze Śródziemne i Atlantyk
Biura Podróży
Firmy z branży spotkań i convention bureaux odebrały rekomendacje na lata 2025-2026
Biura Podróży
Jordania zapłaci biurom podróży za turystów. To koszty wojny na Bliskim Wschodzie
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biura Podróży
Niemcy stawiają na Chorwację. Dertour dokupuje biuro podróży
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej