Turysto, chcesz sam znaleźć ofertę? Zajmie ci to dwa miesiące

Średnio 51 dni spędzają dorośli Brytyjczycy na przeglądaniu ofert, zanim znajdą odpowiednią propozycję dla siebie – wynika z badania brytyjskiego touroperatora Audley Travel

Publikacja: 31.05.2019 07:29

Turysto, chcesz sam znaleźć ofertę? Zajmie ci to dwa miesiące

Foto: 123RF

Biuro podróży Audley Travel zapytało 2 tysiące osób, ile czasu poświęcają na znalezienie idealnych wakacji. Okazało się, że dorośli Brytyjczycy przeznaczają na to średnio 51 dni, przy czym kobiety szukają ofert 58 dni, a mężczyźni 43 dni.

Zobacz też: „W Wielkiej Brytanii zapowiada się sezon last minute”.

Wiele osób przyznaje, że cały proces jest dla nich dość stresujący, ponieważ ilość informacji dostępnych w internecie jest przytłaczająca. 12 procent pytanych skarży się, że czują się zagubieni, a 14 procent, że samodzielne wyszukiwanie zajmuje zbyt dużo czasu. 29 procent uważa, że podjęcie decyzji o wyborze miejsca trwa bardzo długo, co prowadzi do frustracji, a 17 procent jest zdania, że trudno znaleźć ofertę spełniającą wszystkie kryteria.

Co więcej, cała praca nierzadko idzie na marne – 36 procent ankietowanych potwierdza, że wakacje, które sobie sami zorganizowali, rozczarowały ich. Zazwyczaj okazuje się, że hotel nie był zgodny z oczekiwaniami (37 procent odpowiedzi), miejsce było zbyt zatłoczone (17 procent), a sam kierunek i atrakcje turyści wyobrażali sobie zupełnie inaczej (16 procent).

Czytaj też: „Opóźnienie brexitu pomoże turystyce?”.

Autorzy analizy zapytali też, co sprawia, że wakacje są udane. Dla 66 procent najważniejsze jest zobaczenie nowych miejsc, 55 procent chce spróbować lokalnego jedzenia, a 49 procent poznać bliżej kulturę. Dla 38 procent znaczenie ma świadomość, że o nic nie muszą się martwić, a 31 procent chciałoby znaleźć się z dala od tłumu innych turystów.

Biuro podróży Audley Travel zapytało 2 tysiące osób, ile czasu poświęcają na znalezienie idealnych wakacji. Okazało się, że dorośli Brytyjczycy przeznaczają na to średnio 51 dni, przy czym kobiety szukają ofert 58 dni, a mężczyźni 43 dni.

Zobacz też: „W Wielkiej Brytanii zapowiada się sezon last minute”.

Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą