Brian Cromby został skazany przez sąd w Liverpoolu za namawianie turystów podróżujących z Jet2holidays do składania nieuzasadnionych reklamacji. W więzieniu spędzi 12 miesięcy. Cromby przyznał się do winy po tym, jak w czasie rozprawy przedstawiono dowody na działanie przeciwko touroperatorowi. Kluczową rolę odegrał tu dziennik „Mail on Sunday”, którego dziennikarzy Cromby instruował, w jaki sposób składać fałszywe reklamacje.

Czytaj także: „TUI zapłaci odszkodowanie za zatrucie pokarmowe”.

W ostatnich latach w Wielkiej Brytanii doszło do wielu prób takich nadużyć. Branża turystyczna zorganizowała nawet kampanię informującą o tym problemie. Między 2013 a 2016 rokiem liczba reklamacji z tego tytułu wzrosła o 500 procent. Niektórzy hotelarze grozili nawet, że wycofają się ze współpracy z rynkiem brytyjskim. Jet2holidays zatrudnił prywatnych detektywów, którzy mieli łapać turystów na gorącym uczynku. Wiele spraw trafiło do sądów.

Prezes Jet2.com i Jet2holidays Steve Heapy mówi, że firma przyjęła decyzję sądu z wielkim zadowoleniem. I choć udało się doprowadzić do zmiany przepisów, dzięki czemu liczba reklamacji spadła, firma nadal dokładnie analizuje wszystkie skargi. Jak pokazuje decyzja sądu, osoby, które będą próbowały w ten sposób oszukiwać, muszą liczyć się z poważnymi konsekwencjami.

Zobacz też: „Thomas Cook wygrał z fałszywą reklamacją”.