Wakacje.pl: Grecja najpopularniejsza szósty rok z rzędu

Wakacje.pl podsumowały szczyt sezonu letniego w turystyce wyjazdowej. Ponad jedna czwarta klientów tej sieci biur agencyjnych zarezerwowała wyjazd do Grecji, nie zważając na prawie 20-procentową podwyżkę cen

Publikacja: 27.08.2019 17:43

Wakacje.pl: Grecja najpopularniejsza szósty rok z rzędu

Foto: AFP

W szczycie sezonu klienci Wakacji.pl najchętniej wyjeżdżali do Grecji, która już szósty rok z rzędu utrzymuje się na czele listy najlepiej sprzedających się kierunków wakacyjnych – podaje w komunikacie dział PR Wakacji.pl.

Analiza danych dotyczących imprez turystycznych z datą rozpoczęcia między 20 czerwca a 31 sierpnia, zarezerwowanych na portalu Wakacje.pl, wykazała, że kierunek ten obrało 27,5 procent użytkowników serwisu. Co więcej, Grecja wygrała we wszystkich 16 województwach. Jak precyzują autorzy raportu, największym powodzeniem cieszyły się greckie wyspy.

Drugie miejsce przypadło Turcji, która wedle przewidywań wielu ekspertów miała w tym sezonie wyprzedzić Grecję. Do Turcji udało się 16,9 procent klientów Wakacji.pl. Na podium stanęła jeszcze Bułgaria z wynikiem 14 procent. Na kolejnych miejscach znalazły się Egipt, Hiszpania, Tunezja, Albania, Włochy, Chorwacja i zamykający pierwszą dziesiątkę Cypr.

Źródło: Wakacje.pl

Z kolei wśród najpopularniejszych regionów niekwestionowanym liderem była Riwiera Turecka z dobrze rozwiniętymi kurortami, między innymi Alanyą, Side, Antalyą czy Okurcalarem. Tylko w jednym województwie – podlaskim – klasyfikację najchętniej rezerwowanych regionów minimalnie wygrała grecka Kreta.

Turyści najczęściej wylatywali z Lotniska Chopina w Warszawie i z Katowic. W jednym z tych portów lotniczych podróż rozpoczęło ponad 60 procent klientów Wakacji.pl. Po około 10 procent udziału we wszystkich wylotach przypadło lotniskom w Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu. Z Modlina, Krakowa, Rzeszowa, Bydgoszczy, Łodzi, Szczecina, Olsztyna i Zielonej Góry wyleciało łącznie niecałe 10 procent turystów.

Źródło: Wakacje.pl

Za swoje wakacje klienci Wakacji.pl płacili średnio 7140 złotych, o 17,4 procent więcej niż w zeszłym sezonie. W przeliczeniu na jednego uczestnika średnia cena wyniosła 2657 złotych. Szczyt sezonu stał pod znakiem znaczących podwyżek cen – zdrożały wszystkie najpopularniejsze kierunki. Różnica w cenie wynika przede wszystkim z bardzo niskiej podaży ofert last minute, które rok temu wyraźnie obniżyły średnie wartości rezerwacji.

Najbardziej – o 20,5 procent, czyli 1422 złote – zdrożał Cypr. W ubiegłym roku średnia wartość rezerwacji pobytu w tym kraju wyniosła 6934 złote, w tym roku już 8356 złotych. Zaraz za Cyprem znalazła się Grecja z 19-procentowym wzrostem – z 6397 złotych w 2018 roku do 7615 zł (o 1218 złotych). Na trzecim miejscu znalazły się Egipt i Tunezja, które zdrożały o 13,6 procent, czyli odpowiednio o 808 i 679 złotych (Egipt z 5942 do 6750 złotych, Tunezja z 4983 do 5662 złotych). Dalsze miejsca zajęły Turcja – wzrost o 12,5 procent, czyli o 905 złotych, Albania – 12,3 procent, 564 złote, Hiszpania – 11,4 procent, 799 złotych, Bułgaria – 10,6 procent, 548 złotych, Włochy – 2,8 procent, 160 złotych i Chorwacja – 1,8 procent, 81 złotych. Najmniej podrożały wycieczki objazdowe (Włochy) i pakiety z dojazdem własnym (Chorwacja).

Prawie połowa klientów Wakacji.pl wybrała hotel czterogwiazdkowy, zapewniający wypoczynek w komfortowych warunkach, a jednocześnie tańszy niż obiekt z pięcioma gwiazdkami, na który zdecydowało się około 18 procent turystów. Około jedna trzecia zarezerwowała hotel trzygwiazdkowy.

Źródło: Wakacje.pl

Na wyżywienie w formule all inclusive zdecydowało się aż 82,3 procent rezerwujących, podtrzymując obserwowany od kilku lat trend. Dziś jest to już standardowy element oferty, zwłaszcza w wypadku najczęściej wybieranych dużych ośrodków wypoczynkowych – podkreślają autorzy raportu. Wyżywienie HB (dwa razy dziennie) wybrało 11,6 procent turystów, BB (tylko śniadania) – 3 procent, pozostałe opcje (FB – trzy posiłki, bez wyżywienia, zgodnie z programem wycieczki) – 3 procent.

– Wzrost cen nie zniechęcił polskich turystów do wyjazdu, ale wpłynął na wybór rodzaju oferty – komentuje rzeczniczka prasowa Wakacji.pl Klaudyna Fudala, cytowana w komunikacie. – W poprzednich sezonach nasi klienci najczęściej wybierali hotele cztero- i pięciogwiazdkowe, w tym roku obiekty o najwyższym standardzie zamienili na tańsze trzygwiazdkowe. Statystyki pokazały też, że są w stanie zrezygnować z jednej, a nawet dwóch gwiazdek, ale nie z opcji all inclusive. Pełne wyżywienie wybierają zarówno rodziny z dziećmi, jak i pary – dodaje Fudala.

Do 31 marca wyjazdy wakacyjne były dostępne w promocji first minute. W przedsprzedaży można było liczyć na rabaty, duży wybór hoteli i pakiet dodatkowych korzyści, takich jak miejsce w hotelu dla dziecka gratis, możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji czy darmowa wycieczka fakultatywna. Kto czekał na spektakularne promocje last minute, „srogo się zawiódł”. Oferta w środku sezonu była mocno ograniczona – w najpopularniejszych hotelach nie było wolnych miejsc, a obniżki cen, o ile w ogóle się pojawiały, nie były znaczące.

W szczycie sezonu klienci Wakacji.pl najchętniej wyjeżdżali do Grecji, która już szósty rok z rzędu utrzymuje się na czele listy najlepiej sprzedających się kierunków wakacyjnych – podaje w komunikacie dział PR Wakacji.pl.

Analiza danych dotyczących imprez turystycznych z datą rozpoczęcia między 20 czerwca a 31 sierpnia, zarezerwowanych na portalu Wakacje.pl, wykazała, że kierunek ten obrało 27,5 procent użytkowników serwisu. Co więcej, Grecja wygrała we wszystkich 16 województwach. Jak precyzują autorzy raportu, największym powodzeniem cieszyły się greckie wyspy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rego-Bis podnosi gwarancję. "Odpowiedź na dynamiczny rozwój"
Biura Podróży
Rada Europejska wzmacnia prawa podróżnych i precyzuje obowiązki biur podróży
Biura Podróży
Jakie problemy czekają branżę turystyczną w 2025 roku? Wysokie ceny
Biura Podróży
Podróże 2025. Jak je dobrze zaplanować, nie tracąc zbyt dużo urlopu?
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10