TUI będzie miał jedną platformę informatyczną

TUI planuje przejście na wspólną platformę informatyczną we wszystkich krajach, w których działa. Już teraz koncernowi udało się połączyć pod tym względem działalność w Wielkiej Brytanii i Skandynawii

Publikacja: 29.08.2019 06:59

TUI będzie miał jedną platformę informatyczną

Foto: Bloomberg

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen ujawnił plany koncernu dotyczące rozwoju technologii. – W znaczący sposób zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej działalności touroperatorskiej. Rozwój grupy będzie dalej zmierzał w kierunku stworzenia jednej, wspólnej platformy – mówi, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Plan ma być zrealizowany w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Chodzi o wykorzystywanie tych samych rozwiązań na wszystkich rynkach, na jakich koncern działa. Mowa zarówno o systemach informatycznych, zakupach czy aplikacjach. Kiedy tylko pojawi się nowa funkcjonalność, będzie dostępna wszędzie.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

– Być może będziemy sprzedawać inaczej na poszczególnych rynkach, ale przez jeden system – zapowiada Joussen. – Podobnie jest z samochodem Formuły 1, różni kierowcy mogą go prowadzić w odmiennym stylu, ale nadal jest to ten sam samochód – dodaje.

Spółki należące do grupy nadal będą rozliczały się osobno, ale wprowadzenie jednego spójnego systemu uprości prowadzenie biznesu i zwiększy jego skalę. Choć modyfikacje nie oznaczają, że pracownicy zaczną tracić zatrudnienie, to zakres ich obowiązków czy rodzaj stanowisk mogą się zmieniać. Joussen dodaje też, że oszczędności pochodzące z lepszego wykorzystania technologii będą przeznaczane na zwiększenie efektywności.

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen ujawnił plany koncernu dotyczące rozwoju technologii. – W znaczący sposób zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej działalności touroperatorskiej. Rozwój grupy będzie dalej zmierzał w kierunku stworzenia jednej, wspólnej platformy – mówi, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Plan ma być zrealizowany w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Chodzi o wykorzystywanie tych samych rozwiązań na wszystkich rynkach, na jakich koncern działa. Mowa zarówno o systemach informatycznych, zakupach czy aplikacjach. Kiedy tylko pojawi się nowa funkcjonalność, będzie dostępna wszędzie.

Biura Podróży
Po pandemii ciągle mniej turystów w niemieckich biurach podróży
Biura Podróży
Traveldata: W biurach podróży ceny spadają piąty tydzień. Liderem przecen Egipt
Biura Podróży
Biuro podróży wszystkie zyski przeznaczy na pomoc dzieciom z biednych krajów
Biura Podróży
Exim Tours świętował zakończenie udanego sezonu i 30 lat na polskim rynku
Biura Podróży
Sun & Fun: To był rekordowy rok. Na przyszły mamy dwie nowości
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?