Andryszak: Bez Cooka urośniemy 10 procent

Turcja, Grecja, Baleary i Wyspy Kanaryjskie – na te kierunki w przyszłym roku postawi niemiecki TUI. Prezes Marek Andryszak zapowiada, że jego biuro obsłuży o pół miliona więcej klientów niż w tym roku.

Publikacja: 15.10.2019 09:25

Andryszak: Bez Cooka urośniemy 10 procent

Foto: turystyka.rp.pl

Biuro podróży TUI Deutschland ogłosiło plany na przyszły sezon letni. Touroperator w niektórych kierunkach już zakontraktował dodatkowe miejsca w hotelach, w innych jeszcze prowadzi negocjacje. Gros z nich to umowy na wyłączność. Łącznie program ma być powiększony o 500 tysięcy miejsc – podaje prezes TUI Deutschland Marek Andryszak w informacji prasowej.

CZYTAJ TAKŻE: TUI szykuje się do przejęcia klientów Thomasa Cooka

W największym zakresie oferta będzie poszerzona w Turcji, Grecji, na Balearach i Wyspach Kanaryjskich. – W 2020 roku zaproponujemy klientom największy wybór oferty, jednocześnie pomożemy hotelarzom w wakacyjnych miejscach. W sumie spodziewamy się obsłużyć o pół miliona, czyli o 10 procent, więcej osób niż w tym roku – mówi nam Andryszak.

By zrealizować kontrakty hotelowe touroperator powiększy też pulę miejsc w samolotach. Od maja 2020 roku uruchomi ponownie loty z Lipska do Grecji, Tunezji, Egiptu, Bułgarii, Hiszpanii i Turcji. Stopniowo do siatki dodawane będą kolejne połączenia. Touroperator prowadzi też rozmowy z wieloma biurami agencyjnymi Thomasa Cooka. – Możemy włączyć do naszej zróżnicowanej sieci dystrybucji kolejnych partnerów w liczbie wyrażonej trzycyfrowo – mówi Andryszak i dodaje, że model franczyzowy TUI daje przedsiębiorcom dobre perspektywy na przyszłość.

Biuro podróży przygotowało też specjalny pakiet dla klientów poszkodowanych przez bankructwo niemieckiej spółki Thomas Cook Touristik. Rezerwując wyjazd do 20 października nie muszą płacić zaliczek. Gdyby się jednak okazało, że Cook zdoła zrealizować zamówioną wycieczkę – przypomnijmy, że na razie odwołał tylko wyjazdy do końca roku – turyści będą mogli w ciągu tygodnia bezkosztowo zrezygnować z podróży zamówionej w TUI.

Dodatkowo płacąc za wyjazd co najmniej 699 euro dostaną 50 euro zniżki. Akcja rozpoczęła się 8 października i, jak zapewnia Andryszak, cieszy się dużym zainteresowaniem. – Wycieczki zorganizowane nadal są najpewniejszą i najwygodniejszą formą podróżowania. TUI oferuje wysoką jakość, największe możliwe zabezpieczenie i ochronę konsumentów – zapewnia prezes.

Andryszak przyznaje, że zniknięcie z rynku mocnego konkurenta, jakim był Thomas Cook, jest przykrym zdarzeniem, jednocześnie zapewnia, że podróż z TUI jest bezpieczna. Touroperator ma dobrą sytuację finansową, a jego model biznesowy różni się od tego, jaki mają konkurenci. Od 2013 roku Grupa zmienia profil biznesu, uniezależniając się od czystej działalności touroperatorskiej – rozbudowuje sieci własnych hoteli, dokupuje statki wycieczkowe i rozwija usługi dodatkowe (wycieczki i atrakcje w odwiedzanych miejscach). Te trzy dziedziny dają już firmie 70 procent zysku operacyjnego.

W roku rozliczeniowym 2017/2018 (w Niemczech rok obrotowy liczony jest od 1 października do 30 września) region centralny, do którego należą Niemcy, Austria, Szwajcaria i Polska obsłużył prawie 8 milionów klientów, z tego około 6 milionów w samych Niemczech. Danych za ostatni rok firma  jeszcze nie publikowała.

Biuro podróży TUI Deutschland ogłosiło plany na przyszły sezon letni. Touroperator w niektórych kierunkach już zakontraktował dodatkowe miejsca w hotelach, w innych jeszcze prowadzi negocjacje. Gros z nich to umowy na wyłączność. Łącznie program ma być powiększony o 500 tysięcy miejsc – podaje prezes TUI Deutschland Marek Andryszak w informacji prasowej.

CZYTAJ TAKŻE: TUI szykuje się do przejęcia klientów Thomasa Cooka

Pozostało 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”