DER Touristik znany jest z tego, że kupuje firmy turystyczne w różnych krajach. Właśnie jest w trakcie przejmowania czeskiego biura podróży Fischer, kupił też dwa rumuńskie biura. W czasie prezentacji nowej oferty letniej, którą DER Touristik zorganizował w Katarze, jego prezes na Europę Centralną, Ingo Burmester, poinformował że teraz na oku firma ma dwie marki należące do Thomasa Cooka – sieć hoteli Sentido i salonów sprzedaży Holiday Land. Co prawda na razie żadne dokumenty nie zostały podpisane i trwa proces likwidacji upadłej spółki, ale DER Touristik jest zdecydowany dokonać przejęć. – Widzę na to olbrzymie szanse – mówił Burmester. W obu wypadkach chodzi o koncepcje franczyzowe.

CZYTAJ TEŻ: Nie ma chętnego na niemieckiego Cooka

Hotele Sentido mają być dostępne, jak dotychczas także u innych touroperatorów, Grupa Der Touristik nie planuje sprzedawać ich wyłącznie samemu. Burmester, który do 2018 roku pracował w Thomasie Cooku, zachwyca się obiektami tej marki. – Większość hoteli widziałem na własne oczy – mówił. Sieć Sentido tworzy około 50 obiektów. Ich wskaźnik lojalności klienta (Net Promoter Score) wynosi ponad 50 procent, a gotowość do polecenia firmy innym przekracza 90 procent.

Prezes nie chciał komentować ewentualnych planów przejęcia innej sieci hoteli Cooka, Smartline. Potwierdził natomiast, że DER Touristik nie jest zainteresowany marką Sunconnect.

ZOBACZ TEŻ: DER Touristik płaci więcej za klientów Cooka

Z kolei w ramach umów franczyzowych sieci sprzedaży Holiday Land działa dziś około 200 salonów. Dla ich właścicieli przejęcie marki to szansa. Pod koniec października w branży mówiło się, że DER Touristik chce przejąć od 25 do 40 biur Thomasa Cooka. Dziś Grupa ma w sumie 2,4 tysiąca salonów. Na razie trudno ocenić, ile biur ostatecznie skorzysta z możliwości współpracy z nowym właścicielem, ale ten ostatni liczy, że większość z nich zachowa.

PORÓWNAJ: Kolejni chętni na salony Cooka w Niemczech