Niemcy kupią największe czeskie biuro podróży?

Materiały promocyjne

Jak nieoficjalnie się dowiadujemy, niemiecki DER Touristik zamierza kupić czeską grupę turystyczną Fischer, największego touroperatora na tamtejszym rynku

Według naszych rozmówców z czeskiej branży turystycznej i menedżerów z innych rynków, przedstawiciele niemieckiego koncernu prowadzą audyt w czeskiej firmie. Koncern jest w trakcie rozmów o jej przejęciu.

Rzecznik prasowy Grupy DER Touristik Tobias Juengert nie chciał nam potwierdzić, czy toczą się przygotowania do akwizycji. Na nasze pytania zadane e-mailem odpowiedział, że nie komentuje plotek i spekulacji. Sam Fischer nie odpowiedział na naszego e-maila.

Do Grupy Fischera należą spółki Nev-Dama (wyjazdy zimowe), eTravel i Privileq (oferty luksusowe i szyte n miarę). Fischer, działający od 28 lat (miał w historii próbę wejścia na rynek polski, z której się wycofał) to największe biuro podróży w Czechach. W 2018 roku z jego usług skorzystało 450 tysięcy klientów, a przychody wyniosły 6,3 miliarda koron (1,1 miliarda złotych).

Z kolei DER Touristik jest trzecim pod względem wielkości koncernem turystycznym w Niemczech (po TUI i spółkach Thomasa Cooka). Trzy lata temu kupił czeski Exim Holding, który ma między innymi biuro podróży w Polsce – Exim Tours. Exim zajmuje wysokie, prawdopodobnie drugie miejsce na czeskim rynku turystyki czarterowej. Skupienie obu firm, Fischera i Eximu, w jednych rękach wymagałoby więc zgody czeskiego urzędu ochrony konkurencji i konsumentów.

Model biznesowy DER Touristik zakłada akwizycje firm touroperatorskich i incomingowych w różnych częściach świata. W lipcu tego roku poinformował on o przejęciu za pośrednictwem Eximu rumuńskiej grupy Travel Brands, obejmującej touroperatorów i sieć sprzedaży działających pod markami Touring Europabus Romania, Nova Travel i Danubius. Łącznie do Grupy DER Touristik należy ponad 130 firm. W zeszłym roku ich skumulowane przychody wyniosły 6,7 miliarda euro. Koncern zatrudnia 10,5 tysiąca ludzi w 15 krajach europejskich. Rocznie z jego usług korzysta 9,9 miliona klientów. Poza tym Grupa ma hotele podzielone na pięć marek, linię lotniczą i agencje obsługujące klientów w wakacyjnych kierunkach (łącznie 61 biur w 26 krajach).

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow – nowe perspektywy wzrostu wartości

Ostatni wzrost cen akcji biura podróży Rainbow pokazał, że inwestorzy docenili touroperatora i uwierzyli ...

Asolo we Włoszech: Baseny tylko dla hoteli

Baseny marnują wodę i psują krajobraz – stwierdził burmistrz miasteczka Asolo na północy Włoch, ...

Awaryjne lądowanie w Balicach

Samolot Lufthansy z Krakowa do Frankfurtu zawrócił po starcie i lądował awaryjnie w Balicach. ...

Wyprzedane miejsca? TUI znajdzie podobną ofertę

Jeśli w konkretnym hotelu lub terminie skończą się wolne miejsca, niemiecki TUI pomoże agentom ...

Pół roku po pożarze Notre Dame są wreszcie pieniądze

Darczyńcy, którzy obiecywali złote góry na odbudowę Notre Dame a potem zamilkli, wreszcie zaczynają ...

Lufthansa: Zysk zmaleje, bo paliwo jest droższe

W 2016 roku Lufthansa wypracowała wyniki zgodne z przewidywaniami, ale w tym spodziewa się ...