Od stycznia do września wycieczek do prowincji Antalya internauci szukali 26 milionów razy, o 1 procent więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku, co daje Antalyi pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych kierunków – donosi niemiecki portal branżowy Travel Talk, powołując się na analizę zapytań na portalu HolidayCheck.
Druga pozycja należy do Hurghady i Safadży, które zaliczyły 5-procentowy wzrost liczby wyszukiwań. Na trzecim miejscu znalazła się Majorka wynikiem 15,1 miliona zapytań i 6-procentowym wzrostem.
CZYTAJ TEŻ: Niemcy w lipcu wybierali Turcję i Egipt
Powrót zainteresowania tymi kierunkami widać było już w zeszłym roku. W wypadku Antalyi liczba zapytań skoczyła z 19,8 miliona w 2017 roku (dane do września) do 25,8 miliona, czyli o 30 procent. Jeszcze lepiej w tym zestawieniu wypadły Hurghada i Safadża – tu wzrost doszedł do 44 procent (15,9 miliona). Z kolei popularność Majorki spadła w zeszłym roku o 10 procent (14,3 miliona wyszukiwań).
Jak informuje dyrektor regionalny na Hiszpanię w HolidayCheck, Carlos Astor, wakacje w portalu kupuje jedna osoba na sto szukających. 95 procent użytkowników potrzebuje średnio 27 dni na podjęcie ostatecznej decyzji o rezerwacji wakacji.