Agenci powinni umawiać się z klientami na godzinę

Zgodnie z nowymi zasadami konsultanci w salonach własnych DER Touristik umawiają się z klientami na konkretny termin. Pierwsze wyniki pokazują, że pomysł się sprawdza.

Publikacja: 13.12.2019 07:21

Agenci powinni umawiać się z klientami na godzinę

Foto: Fot. Adobe Stock

DER Reisebüros – sieć salonów sprzedaży DER Touristik – wprowadziły zasadę umawiania się konsultantów z klientami – pisze niemiecki portal branżowy Travel Talk. Od początku zeszłego roku turyści mogą zamawiać wizytę w biurze również przez internet – dostęp do kalendarza uzyskują, na przykład skanując kod QR umieszczony w oknie wystawowym agencji.

CZYTAJ TEŻ: Nowy szef DER Touristik chce wstrząsnąć firmą

– To pozwala pozyskać wielu nowych klientów – mówi prezes DER Reisebüros Andreas Heimann. Co więcej, wskaźnik konwersji (stosunek sprzedaży do liczby zapytań), który średnio wynosi 25 procent, przy umówionych terminach zwiększa się do ponad 50 procent. Na razie z możliwości spotkania o konkretnej godzinie korzysta 20-30 procent klientów sieci, ale już teraz widać, że ich liczba rośnie.

W ramach strategii łączenia kanałów stacjonarnych i cyfrowych biura zaczęły wykorzystywać algorytmy, które pozwalają dotrzeć z wiadomościami mailowymi do precyzyjnie wybranych grup klientów. Chodzi o automatyczną wysyłkę maili do osób, które skorzystały z porady sprzedawcy, ale nie zdecydowały się na zakup oferty. Prezes twierdzi, że od momentu wprowadzenia tego rozwiązania liczba rezerwacji wzrosła. System sam określa na podstawie dostępnych danych, kiedy wysłać informację, by zwiększyć szansę na jej odczytanie.

ZOBACZ TAKŻE: DER Touristik przejmuje dwie marki Thomasa Cooka

Heimann przyznaje, że choć rozwiązania sprawdzają się, ich wdrożenie nie jest ani łatwe, ani szybkie. Co prawda w biurach własnych proces przebiega sprawniej niż w kooperatywach, ale nawet tu trzeba przekonać doradców do zaakceptowania innowacji.

DER Reisebüros – sieć salonów sprzedaży DER Touristik – wprowadziły zasadę umawiania się konsultantów z klientami – pisze niemiecki portal branżowy Travel Talk. Od początku zeszłego roku turyści mogą zamawiać wizytę w biurze również przez internet – dostęp do kalendarza uzyskują, na przykład skanując kod QR umieszczony w oknie wystawowym agencji.

CZYTAJ TEŻ: Nowy szef DER Touristik chce wstrząsnąć firmą

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Wakacje 2025. Mapa krajów basenu Morza Śródziemnego czerwona od podwyżek
Biura Podróży
TUI: Wycieczka objazdowa na indywidualne zamówienie? Mamy to
Biura Podróży
Join UP! Polska otworzył swój drugi salon. Do wylosowania były bilety lotnicze
Biura Podróży
Urlop.pl z Akademią Urlopu w czterech miastach. „Pomaga budować silne relacje”