Reklama
Rozwiń
Reklama

Agenci powinni umawiać się z klientami na godzinę

Zgodnie z nowymi zasadami konsultanci w salonach własnych DER Touristik umawiają się z klientami na konkretny termin. Pierwsze wyniki pokazują, że pomysł się sprawdza.

Publikacja: 13.12.2019 07:21

Agenci powinni umawiać się z klientami na godzinę

Foto: Fot. Adobe Stock

DER Reisebüros – sieć salonów sprzedaży DER Touristik – wprowadziły zasadę umawiania się konsultantów z klientami – pisze niemiecki portal branżowy Travel Talk. Od początku zeszłego roku turyści mogą zamawiać wizytę w biurze również przez internet – dostęp do kalendarza uzyskują, na przykład skanując kod QR umieszczony w oknie wystawowym agencji.

CZYTAJ TEŻ: Nowy szef DER Touristik chce wstrząsnąć firmą

– To pozwala pozyskać wielu nowych klientów – mówi prezes DER Reisebüros Andreas Heimann. Co więcej, wskaźnik konwersji (stosunek sprzedaży do liczby zapytań), który średnio wynosi 25 procent, przy umówionych terminach zwiększa się do ponad 50 procent. Na razie z możliwości spotkania o konkretnej godzinie korzysta 20-30 procent klientów sieci, ale już teraz widać, że ich liczba rośnie.

W ramach strategii łączenia kanałów stacjonarnych i cyfrowych biura zaczęły wykorzystywać algorytmy, które pozwalają dotrzeć z wiadomościami mailowymi do precyzyjnie wybranych grup klientów. Chodzi o automatyczną wysyłkę maili do osób, które skorzystały z porady sprzedawcy, ale nie zdecydowały się na zakup oferty. Prezes twierdzi, że od momentu wprowadzenia tego rozwiązania liczba rezerwacji wzrosła. System sam określa na podstawie dostępnych danych, kiedy wysłać informację, by zwiększyć szansę na jej odczytanie.

ZOBACZ TAKŻE: DER Touristik przejmuje dwie marki Thomasa Cooka

Reklama
Reklama

Heimann przyznaje, że choć rozwiązania sprawdzają się, ich wdrożenie nie jest ani łatwe, ani szybkie. Co prawda w biurach własnych proces przebiega sprawniej niż w kooperatywach, ale nawet tu trzeba przekonać doradców do zaakceptowania innowacji.

DER Reisebüros – sieć salonów sprzedaży DER Touristik – wprowadziły zasadę umawiania się konsultantów z klientami – pisze niemiecki portal branżowy Travel Talk. Od początku zeszłego roku turyści mogą zamawiać wizytę w biurze również przez internet – dostęp do kalendarza uzyskują, na przykład skanując kod QR umieszczony w oknie wystawowym agencji.

CZYTAJ TEŻ: Nowy szef DER Touristik chce wstrząsnąć firmą

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
Artur Makolągwa nowym kierownikiem marketingu w Eximie tours
Biura Podróży
Wakacje droższe niż przed rokiem. Średnio 200 złotych na turystę
Biura Podróży
Wycieczki sprzedawane na zasadzie franczyzy? To się sprawdza
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biura Podróży
Klienci Itaki proszeni o czujność. Touroperator ofiarą ataku hakerskiego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama