RateHawk: Mamy nowe biuro i konto w złotówkach

Internetowy konsolidator usług dla branży turystycznej, RateHawk, wprowadził się do nowego biura. – Rozwijamy się, a Polska to dla nas jeden z najważniejszych rynków – zapewnia szefowa warszawskiego oddziału Marta Ladutko.

Publikacja: 17.12.2019 14:40

RateHawk: Mamy nowe biuro i konto w złotówkach

Foto: Na otwarcie nowego biura przyjechali z Moskwy szefowie Emerging Travel Group. Pierwszy z lewej prezes (CEO) Felix Shpilman. Fot. materiały prasowe.

Z okazji otwarcia nowej siedziby w nowoczesnym biurowcu w centrum Warszawy firma zorganizowała bankiet dla swoich partnerów – touroperatorów i agentów turystycznych – i mediów branżowych.

RateHawk to platforma internetowa, która konsoliduje ponad 100 dostawców oferty hotelowej B2B, w tym takich jak Expedia, Priceline, Agoda, Hotelbeds czy Bedsonline. Dzięki temu dysponuje bazą ponad 1,2 miliona obiektów w 200 krajach. Polska baza adresów jest jeszcze więcej niż skromna, ale firma już myśli o kontraktowaniu hoteli w Polsce bezpośredni.

RateHawk należy, obok portali ZenHotels i Ostrovok, do zarejestrowanej w Stanach Zjednoczonych spółki Emerging Travel Group, działającej w ponad 120 krajach. Firma zatrudnia 800 osób, z czego najwięcej, bo 400, w Moskwie. Powstała w 2011 roku, a już w 2017 otworzyła przedstawicielstwo w Polsce. Dzisiaj Polska to jeden z najważniejszych rynków dla RateHawk.

Firma rozwija się dynamicznie – w 2018 r. łączna wartość rezerwacji brutto Emerging Travel Group wzrosła o 46 procent, licząc rok do roku, i osiągnęła 713 mln dolarów. Obrót samego RateHawk wzrósł o ponad 400 procent w 2018 r. w porównaniu z 2017 rokiem.

Jak podkreślała podczas uroczystego otwarcia biura w Warszawie Marta Ladutko, odpowiedzialna w RateHawk za rozwój biznesu na całym rynku Wyszehradzkim, w ciągu dwóch lat RateHawk rozwinął się i dostosował do polskiego rynku – firma przetłumaczyła system na język polski, ma polski zespół złożony z dziewięciu osób (w tym dwóch opiekunów klienta, trzech menedżerów sprzedaży i trzech pracowników wsparcia), a kilka dni temu założyła konto w banku, na które agenci mogą robić przelewy w złotówkach

Zespół RateHawk dociera do touroperatorów i agentów turystycznych zachęcając, by korzystali z jego bazy obiektów, kiedy wyszukują noclegi dla swoich klientów – firmowych, indywidualnych, grupowych. – Jeśli touroperator ma własny system rezerwacyjny można go zintegrować z naszym systemem, to nie jest trudne – zapewnia Piotr Wiklak, opiekun klienta w RateHawk. RateHawk współpracuje z Eximem Tours, Rainbow, Ecco Holiday, Ecco Travel, z siecią Supertour Lufthansy, Hotailors, Why Not Travel, eTravel, Weco-Travel – wymienia Wiklak.

RateHawk ma w Polsce 700 partnerów. Firma sprzedała w ciągu 11 miesięcy tego roku ponad 56 tysięcy noclegów. Najwięcej, bo 12 procent wszystkich rezerwacji, obejmowało Polskę (najczęściej: Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław). Niedużo mniejsza część dotyczyła Niemiec – 10 procent (Berlin, Monachium, Duesseldorf). Na dalszych miejscach znalazły się Stany Zjednoczone z 7 procentami (Nowy Jork, San Francisco), Wielka Brytania też z 7 procentami (głównie Londyn) i Francja, której udział wyniósł 6 procent (Paryż). Popularne były też Hiszpania (Madryt, Barcelona), Włochy (Rzym, Mediolan), Belgia (Bruksela) i Chiny (Szanghaj, Hongkong).

Połowa klientów (51 procent rezerwacji) RateHawk wybierała noclegi w hotelach czterogwiazdkowych. Prawie jedna trzecia (31 procent) w trzygwiazdkowych, a co dziesiąty (11 procent) pięciogwiazdkowe.

Największym zamówieniem w 2019 r. była siedmiodniowa rezerwacja w pięciogwiazdkowym hotelu na Malediwach dla dwóch osób, która kosztowała ponad 51 tysięcy złotych, czyli ponad 12 tysięcy euro.

– Polski rynek jest dla nas jednym z najważniejszych – mówi Wiklak. – Rośnie zarówno zorganizowana turystyka wyjazdowa, jak i krajowa. Do końca trzeciego kwartału liczba naszych polskich partnerów wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z początkiem roku. To wielkie osiągnięcie, które potwierdza konkurencyjność naszego produktu i wysiłków polskiego zespołu. Poświęcamy dużo czasu, żeby wdrażać naszych partnerów, organizujemy im między innymi warsztaty, w tym online, podczas których uczymy ich skuteczności.

W polskim oddziale RateHawk pracuje dziewięć osób. Zespół będzie jednak powiększany, stąd też między innymi przeprowadzka do nowego biura. – Szukamy pasjonatów, którzy dołączą do nas i pomogą nam rosnąć jeszcze szybciej – mówi Wiklak.

W najbliższym roku firma planuje umacniać swoją pozycję na rynku, pozyskiwać do współpracy więcej agentów i touroperatorów, przekonywać ich do jakości swoich usług. – Nie zostawiamy z problemami naszych partnerów. Nie zamierzamy też udostępniać naszych usług klientom indywidualnym, pracujemy tylko z profesjonalistami w branży turystycznej – zapewnia Wiklak.

W planach jest też uzupełnienie oferty hoteli w Polsce. – Okazuje się, że największa część biznesowych wyjazdów obejmuje właśnie Polskę. Dlatego chcemy rozwinąć tę część naszego biznesu – dodaje.

Z okazji otwarcia nowej siedziby w nowoczesnym biurowcu w centrum Warszawy firma zorganizowała bankiet dla swoich partnerów – touroperatorów i agentów turystycznych – i mediów branżowych.

RateHawk to platforma internetowa, która konsoliduje ponad 100 dostawców oferty hotelowej B2B, w tym takich jak Expedia, Priceline, Agoda, Hotelbeds czy Bedsonline. Dzięki temu dysponuje bazą ponad 1,2 miliona obiektów w 200 krajach. Polska baza adresów jest jeszcze więcej niż skromna, ale firma już myśli o kontraktowaniu hoteli w Polsce bezpośredni.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Biura Podróży
Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem
Biura Podróży
W Rembertowie stanął pierwszy salon Urlop.pl. "To nie jest nasze ostatnie słowo"
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”