Z inicjatywy stowarzyszenia gromadzącego 180 agentów, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, minister Andrzej Gut-Mostowy podpisał się dzisiaj pod listą dziesięciu zaleceń, jakie OSAT przygotował dla swoich klientów. Są wśród nich kwestie kładące nacisk na bezpieczeństwo klienta biura podróży (sprawdź z kim podpisujesz umowę, przeczytaj jej warunki) jak i porządkowe (zdrowie, podróż, dokumenty).

CZYTAJ TEŻ: OSAT: Wzmacniamy pozycję agentów

– Dekalog dobrych praktyk to dobry sposób, aby zabezpieczyć klientów biur podróży i spełnić obowiązek informacyjny wynikający z ustawy o imprezach turystycznych – mówił podczas spotkania z członkami zarządu OSAT i dziennikarzami Gut-Mostowy. – Popieram takie inicjatywy, bo dobrze poinformowany turysta to turysta bezpieczniejszy.

Prezes OSAT Marcin Wujec podkreślił, że „dekalog” istnieje i jest stosowany przez członków OSAT-u od wielu lat. Teraz, przy okazji przygotowywania przez organizację akcji „Wakacyjny Ekspert”, promującej usługi członków stowarzyszenia, został unowocześniony.

ZOBACZ: Wakacyjny Ekspert już w sieci

Na pytanie dziennikarzy, które z problemów związanych z organizowaniem wyjazdu są najczęściej przez klientów lekceważone, Wujec wymienił kwestie ważności dokumentu podróży i dobranie ubezpieczenia do warunków i miejsca wyjazdu, a także do stanu zdrowia turysty.

Dokument jest dostępny na stronie wakacyjnyekspert.pl